استقرار حافظان محیط زیست در بزرگراه کربلا

آیین افتتاحیه اجرای طرح پاکسازی مسیر راه کربلا در استان کرمانشاه درمحل دادگستری شهرستان صحنه باحضورمسئولان قضایی و محیط زیست و محلی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز در آغاز مراسم،الیاسی امام جمعه شهرستان صحنه،عدالتخواه رئیس کل دادگستری و کاظمی مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص فضائل خدمتگذاری به زوار در اربعین حسینی ، پاکسازی و بهسازی محیط زیست با استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس در جرائم وضرورت مشارکت آحاد مردم سخنانی بیان کردند.

در این مراسم 300 نفر از محکومان که با رضایت خود حاضر به انجام خدمات عام المنفعه شده بودند،با لباس منقوش باعنوان حافظان محیط زیستحضور داشتند و در فضای همدلی با سایر شرکت کنندگان به پاکسازی زباله های حاشیه بزرگراه کربلا پرداختند.

کاظمی مدیرکل محیط زیست کرمانشاه گفت: برنامه پاکسازی تا اربعین و زمان بازگشت زوار ادامه دارد و 70000 ساعت کار انجام می‌شود، تقریبا هر2 کیلومتر حاشیه بزرگراه توسط یکنفر بطور مستمر پاکسازی می‌شود.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه از این طرح با این حجم و بازه زمانی کوتاه در امسال بعنوان کاری بزرگ ومنحصربفرد یاد کرد وگفت: زمان تصمیم گیری،برنامه ریزی و اجرای آن در کمتر از 20 روز بودبه گونه ای که به لطف حضرت اباعبدالله الحسین در طول 18 روز حدود 70 هزار ساعت حکم صادر شد و 300 نفر با اظهار تمایل خود تصمیم به پاکسازی محیط زیست گرفتند.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه افزود بر همین اساس در جلسه ای که در 17 مهر ماه سال 96 در شورای عالی قشر بسیج برگزار شد تصمیم بر این شد از ظرفیت این مجازتهای برای پاکسازی و بهسازی محیط زیست استفاده شود. بنابراین با دستور ویژه و در تاریخ 20 مهرماه جلسه ای برگزار شد و از قضات محترم در شهرستانها خواسته شد در صورت تمایل متهمین از آنها برای این مهم استفاده کنند.

عدالتخواه گفت: طی سه سال یعنی از سال 93 تا سال 96 چیزی حدود 153 هزار ساعت کاری حکم صادر به گونه ای که با صدور این احکام از ورود 800 نفر به زندان جلوگیری شده است و استان کرمانشاه در این زمینه پیشرو می باشد.

وی تصریح کرد هر حرکتی که رنگ خدایی به خود گیرد همین گونه است و کار به گونه ای باور نکردنی به پیش می رود . افرادی که به نیت قرب الهی و با هدف خدمت به زوار اربعین پای در این کار گذاشته اند دیگر نام متهم زیبنده آنها نیست بلکه افتخار نوکری امام حسین (ع) را پیدا می کنند و بی شک ثواب این کار بسیار زیاد است.

705

کد خبر: 864137

وب گردی

وب گردی