ظریف: سرمایه گذاری در مقوله امنیت ملی از اقدامات خوب دانشگاه تهران بوده است

بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان با حضور رئیس دانشگاه تهران، وزیران امور خارجه و راه و شهرسازی همراه با خیرین فرهیخته تاسیس شد.

به گزارش ایسکانیوز، نشست تاسیس بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان به همت دانشکده مطالعان جهان و همکاری بنیاد حامیان دانشگاه تهران و با حضور دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و دکتر محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران و جمعی از خیرین شب گذشته(دوشنبه) در تالار ملل دانشکده مطالعات جهان برگزار شد.

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در این نشست با اشاره به شرایط کنونی نظام بین الملل گفت: مطالعات و تحقیقات اکثر کسانی که شرایط بین المللی را بررسی کرده اند از وجود چالش های عمده در جهان حکایت دارد که مهمترین آن چالش ادراکی است. در دنیا نسبت به شرایط بین المللی و منطقه خاورمیانه و به ویژه ایران ادراک درستی وجود ندارد و معتقدیم سیاستهایی که در منطقه علیه جمهوری اسلامی استفاده می شود، سیاستهای مبتنی بر یک طراحی دقیق استراتژیک برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کنونی وضعیتی را فراهم کرده که یک کشور به شرط درک و فهم و محاسبه دقیق، خیلی بیشتر از ظرفیت ها و توان خود می تواند در نظام بین الملل تاثیرگذار باشد. بنابراین به اندیشکده ای نیاز داریم که فهم درست را تولید و آموزش دهد.

ظریف با اشاره به مذاکرات هسته ای با گروه پنج به علاوه یک تصریح کرد: در آن دوران از فارغ التحصیلان و داشجویان دانشکده مطالعات جهان بسیار استفاده کردیم و یکی از موفق ترین دوره های مذاکرات برجام در وین به همین دلیل اتفاق افتاد و باید در وزارت امور خارجه به جهتی برویم که از فارغ التحصیلان این دانشکده بیش از پیش استفاده شود. این دانشگاه می تواند در مسیری گام بردارد و نیروهایی تربیت کند که در آینده دیپلماتهای خوبی برای کشور باشند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: سرمایه گذاری بر روی دانشجویان در مقوله امنیت ملی و توسعه کشور از گام های مهم و اقدامات خوب دانشگاه تهران در قالب دانشکده مطالعات جهان بوده است.

در پایان جلسه، ضمن تصویب اساسنامه بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان، اعضای هیئت مدیره، اعضای علی البدل و بازرسان بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان توسط اعضای حاضر انتخاب شدند.

کد خبر: 864155

وب گردی

وب گردی