ضرورت کار آفرینی و سرمایه گذاری در صنعت گردشگری و صنایع دستی

به اعتقاد یک کارآفرین اگر ما بتوانیم مشکل اشتغال را با کار آفرینی حل کنیم همه مسائل و آسیب های اجتماعی در جامعه مانند جرم ، جنایت ، بیکاری و مهاجرت از بین می رود.

امیر راکبی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به جایگاه کارآفرینی در کشور گفت: در حال حاضر بالاترین نیاز جامعه ایجاد کار آفرینی است زیرا نیاز افراد و به ویژه جوانان به شغل و در آمد تبدیل به یکی از بزرگترین مشکلات کشور شده است یعنی می توان گفت اگر کارآفرینی را در جامعه به وجود بیاوریم ،کل مسائل و آسیب های اجتماعی شامل جرم و جنایت ، بیکاری و مهاجرت از بین می رود و اگر ما بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم نیازهای جامعه ما برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر به کشورهای همسایه نگاهی بیاندازیم در می یابیم تا چه اندازه در حوزه های مختلف از جمله گردشگری ،صنایع تولیدی و... سرمایه گذاری کرده اند اما متاسفانه در ایران این اقدام به اندازه کافی انجام نشده است.در حال حاضر بیشتر نیروی کار ما تحصیل کرده هستند و بالطبع به دنبال کار در همان رشته هستند ولی کار در آن حوزه وجود ندارد و مجبور است وارد رشته ای شود که هیچ تخصصی در آن ندارد.

این کار آفرین گفت: به همین منظور لازم است سلیقه افراد جویای کار با کار آفرینان نزدیک شود برای مثال اگر فردی فارغ التحصیل رشته معماری است و در حوزه مربوط به رشته تحصیلی خود کاری پیدا نکرده، بتواند در رشته های نزدیک به آن مانند عمران یا نقشه کشی مشغول به کار شود.امروزه بسیاری از کارآفرینان اعلام می کنند که با مشکل نیروی انسانی نیز مواجه هستند از طرفی تعداد بیکاران در جامعه نیز کم نیست.

راکبی در پایان گفت: در حال حاضر در بسیاری از بخش ها مانند جهانگردی، آموزشی پتانسیل زیادی برای کار وجود دارد که متاسفانه شناخته نشده است در این زمینه لازم است یک سامانه تحت نظر دولت طراحی شود.

701

کد خبر: 864174

وب گردی

وب گردی