تهران – ایسکانیوز: فیلم مستند «ملف گند» ساخته محمود رحمانی مستند ساز ایرانی و به تهیه كنندگی حوزه هنری خوزستان روز سه شنبه یكم مهرماه سال جاری در شورای كتاب كودك به نمایش در می‌آید.

این فیلم مستند روز سه شنبه اول مهرماه ساعت شانزده در سالن شورای كتاب، واقغ در خیابان انقلاب. خیابان ابوریحان. كوچه شهید وحید نظری به نمایش در می‌آید و بعد از نمایش فیلم با حضور محمود رحمانی كارگردان فیلم به گفت و گو پیرامون كودك و فیلم می‌پردازند.
ملف گند كه در یك پلان لانگ تك ۵۳ دقیقه‌ای در حوزه هنری خوزستان تهیه شده، فاقد هر گونه مونتاژ و برش است.
مستند «مُلفِ گند» Molf-e Gand كه در زبان شوشتری به «نفوس بد» تعبیر می‌شود، با مدت زمان ۵۳ دقیقه، بلند‌ترین پلان تاریخ سینمای مستند ایران محسوب می‌شود. این فیلم بعد از به دست آوردن جایزه ویژه هیئت داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «میلینیوم» Millenium بلژیك، در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «نورنبرگ» Nuremberg در كشور آلمان نیز به روی پرده رفت و توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره حقوق بشر نورنبرگ و جایزه ویژه هیئت داوران مونیخ را از آن خود كند. مستند «مُلفِ گند» همچنین در جشنواره‌ها و مراكز فرهنگی كمبریج، كاسل، كالیفرنیا، ماساچوست، صوفیا و چند كشور دیگر حضور پیدا كرد و مورد تحسین قرار گرفت.
فیلم «ملف گند» درباره روایت‌های كودكی محمد از دوران جنگ است كه به شیوه‌های بدیع و متفاوت روایت می‌شود.

محمود رحمانی عضو پیوسته انجمن مستند سازان سینمایی ایران است و فیلم‌های نفت سفید، مدارصفر درجه، ملف گند و مادرم بلوط را ساخته و تا كنون در بیش از ۲۰۰ جشنواره ملی و بین المللی شركت كرده و جوایز متعددی را كسب نموده است

مستند ملف گند موفق به كسب آرای هیات انتخاب برای نمایش عمومی در سینما‌ها را در گروه هنر و تجربه به دست آورد.

 
کد خبر: 86419

وب گردی

وب گردی