نویسندگان زن با نگاهی متفاوت موضوعات جنگ را روایت می کنند

مستند نویس کتاب های دفاع مقدس گفت: اگر نویسندگان زن به موضوعات جنگ و دفاع مقدس بیشتر بپردازند، بی شک شاهد داستان های متفاوت و احساسی بسیاری خواهیم بود

فاطمه بهبودی با حضور در غرفه ایسکانیوز در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار ایسکانیوز درباره ورود خانم ها به عرصه نویسندگی جنگ و موضوعات حماسی، اظهار کرد: از آنجایی که قلم زنان با مردان از نظر احساسی متفاوت است و زنان بسیار نکته سنج تر و عاطفی تر از مردان هستند، در روایت زندگی خانوادگی بسیار تأثیرگذارتر خواهند بود. ما زنان روایت جنگ را نمی گوییم بلکه زندگی خانواده های رزمندگان و مردم دوره هشت سال دفاع مقدس را بازگو می کنیم.

وی ادامه داد: بانوان سعی می کنند احساسات را به درستی دریافت کنند و خاطرات را بسیار ملموس تر از زمان های گذشته به تصویر بکشند.

این نویسنده با اشاره به ناملموس بودن خاطرات جنگ برای مخاطب عام، افزود: وقتی شما خاطرات جنگ را برای مخاطبان عام تعریف می کنید، بسیاری از اصطلاحات برای افراد ناآشناست. ما می خواهیم که این روایت ها را با زبانی قابل فهم برای مخاطبان عام و نسل جدید بیان کنیم.

بهبودی با اشاره به اینکه زنان و مردان هرکدام دغدغه های خاص خود را دارند، گفت: معتقد به تفکیک زن و مرد در نوشتن یک داستان نیستم. هردو جنس باید دغدغه های خود را بیان کنند و هر کدام با نگاه خود زندگی ها را به تصویر بکشند.

وی درباره استقبال مخاطبان از روایت های جنگی، اظهار کرد: نزدیک به 17-18 سال است که در حیطه جنگ می نویسم و استقبال مردمی از این حوزه را بسیار زیاد می بینم اما از آنجایی که کتاب های روایت هشت سال دفاع مقدس در رسانه ها به درستی منعکس نمی شود، ممکن است در افکار عمومی تثبیت نشده باشند.

این مستند نویس همچنین تاکید کرد: معرفی نویسندگان در زمان مناسب به همکاری مشترک نویسندگان و رسانه ها نیاز دارد تا با برجسته کردن این کتاب ها و موضوعاتشان مورد توجه عموم قرار گیرد.

بهبودی رسانه ها را در برجسته کردن نام و داستان کتاب ها بسیار موثر دانست و گفت: امروزه افراد فرصت خواندن همه کتاب ها را ندارند به همین دلیل اگر رسانه ها به معرفی آثار نویسندگان بپردازند امکان برجسته شدن موضوعات جنگ و همچنین ساخت فیلم از این داستان ها نیز وجود دارد.

وی درباره آخرین آثار خود، توضیح داد: «پوتین قرمز»، «زمستان سرد» آخرین کتاب هایی است که به نام من چاپ شده و کتاب «من یک کلاه سبزم» روایت خاطرات امیر محمد حسین موتی نیز به زودی منتشر می شود.

بهبودی خاطر نشان کرد:داستان «زمستان سرد» موضوعی عشقی، احساسی و زنانه است. این کتاب روایت زنی عاشق است که به دلیل مشکلات اجتماعی و اقتصادی در زندگی مشترک خود به مشکلات بسیاری بر می خورد.

503

کد خبر: 864192

وب گردی

وب گردی