اعتراض دانشجویان یکی از واحدهای علمی کاربردی به انحلال این مرکز

ظهر امروز عده‌ای از دانشجویان یکی از واحدهای دانشگاه علمی کاربردی با تجمع در مقابل وزارت علوم اعتراض خود را به حکم انحلال این مرکز اعلام کردند.

به گزارش ایسکانیوز، عباس مفرد مدیر آموزش دانشگاه علمی کاربردی واحد تیبا با انتقاد از انحلال این واحد دانشگاهی اظهار کرد: در حالی که بیش از یک ماه از آغاز سال تحصیلی جدید گذشته، دانشگاه علمی کاربردی بدون اطلاع قبلی حکم انحلال واحد "تیبا"ی این دانشگاه را صادر کرده و به همه دانشجویان واحد اعلام شده که برای ادامه تحصیل به دانشگاه علمی کاربردی واحد "مو" منتقل شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: مرکز علمی کاربردی "تیبا" اولین مرکز آموزشی در رشته مراقبت زیبایی در کشور است که با حمایت ها و تلاش های رییس هیات موسس تعاونی این واحد، اولین دوره دانشجویان را در مهر ۹۲ دوره کاردانی و کارشناسی جذب کرد. اما به دلیل تبعیض های اعمال شده از سوی دانشگاه علمی کاربردی اجازه برگزاری دوره پودمانی این واحد که با تایید و امضای وزارت علوم راه اندازی شده بود، داده نشد.

مدیر آموزش دانشگاه علمی کاربردی واحد تیبا به دلایل انحلال این واحد اشاره کرد و گفت: متاسفانه دانشگاه علمی کاربردی به دلایل غیر منطقی نظیر عدم وجود نمازخانه اقایان، نبودن کیفیت آموزش، عدم مهارت اساتید و نداشتن کد مدرسی ...... این واحد را منحل کرده و کد مدرسی اساتید را غیرفعال کرده ا ست.

مفرد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل خاص بودن رشته زیبایی ما به اساتید مهارت محورنیاز داشتیم و هیچ استاد ID دار در این زمینه وجود ندارد ما مجبور شدیم از ID اساتید دیگر استفاده کردیم حتی برای دریافت آی دی برای اساتید پرونده آنها از سال 92 به دانشگاه علمی کاربردی ارسال شد و آنها هیچ پاسخی ندادند.

نماینده دانشجویان معترض خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۵۰ دانشجوی در رشته های آرایش، پیرایش و پوست ومو در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل هستند و حدود سه ترم است که هیچ دانشجوی جدیدی جذب نکردیم.

وی در پایان گفت: در حالی حکم انحلال این مرکز را دریافت کرده ایم که رییس دانشگاه علمی کاربردی همواره اعلام داشتند هیچ مرکزی منحل نمی شود بلکه ظرفیت مراکز صفر خواهد شد.

کد خبر: 864195

وب گردی

وب گردی