پرسپولیس 2 - سایپا صفر/ پیروزی سرخ پوشان به کمک یک استقلالی!

دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس و سایپا با 2 گل به سود شاگردان برانکو به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سایپای تهران در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد که پرسپولیس در نهایت این بازی را با نتیجه 2 بر صفر به سود خود به پایان رساند.

* ترکیب سایپا: محمدرضا اخباری٬ دانیال ماهینی، روزبه شاه‌علی‌دوست، محمد دانشگر، حسین کنعانی زادگان، آرش رضاوند، علی قلی‌زاده، رضا اسدی، علی شجاعی، رضا جعفری و محمد عباس‌زاده / سرمربی: علی دایی

* ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه، وحید امیری، بشار رسن، گادوین منشا و علی علیپور / سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

* داوران: محمدحسین زاهدی فرد – سعید قاسمی – سجاد طوری – علی بای – ناظر: حسین عسگری

* استادیوم: ورزشگاه تختی تهران/ تماشاگر: حدود 5 هزار نفر

** گل:

کنعانی زادگان(گل به خودی):

پرتاب اوت وحید امیری و فرار ربیع خواه از سمت چپ و پاس عرضی این بازیکن پیش از رسیدن به منطقه خطر با اشتباه عجیب کنعانی زادگان وارد دروازه اخباری شد.

علی علیپور:

علیرضا بیرانوند با یک پاشنه بلند توپ را به محوطه جریمه سایپا فرستاد و رضا اسدی هافبک دفاعی تیم دایی با یک اشتباه توپ را در جنگ با منشا به سمت دروازه خودی فرستاد که علیپور با سرعت خود را به شش قدم حریف رساند و با کنترل توپ و یک ضربه تماشایی دومین گل تیمش را در نیمه دوم وارد دروازه سایپا کند

* کارت زرد: کمال کامیابی نیا(44)، علی شجاعی (90+2)

* کارت قرمز: ......... .

* تعویض ها:

رضا جعفری در دقیقه (53) جای خود را به محمدرضا سلیمانی داد.

کمال الدین کامیابی نیا در دقیقه (72) جای خود را به محمد انصاری داد.

مهرآرش رضاوند در دقیقه (76) جای خود را به محمد سلطانی داد.

علی علیپور در دقیقه (78) جای خود را به سیامک نعمتی داد.

بشار رسن در دقیقه (82) جای خود را به محسن مسلمان داد.

* محروم:

سایپا تهران: امید خالدی – محمد دایی(مربی)‏

* بازی هفته گذشته:

فولاد یک- سایپا یک

پرسپولیس یک- استقلال صفر

جایگاه در جدول:

سایپا: با ۱۴ امتیاز ششم

پرسپولیس: با ۲۰ امتیاز دوم

* بهترین گلزن:

سایپا: محمد عباس زاده ۴ گل

پرسپولیس: علی علیپور ۵ گل

* بهترین بازیکن:

سایپا: مهدی ترابی با ۲،۸۳ بیست و سوم

پرسپولیس: محسن مسلمان با ۲،۶۷ هفتم

* شرح بازی:

دقیقه 8: پرتاب اوت بلند حسین ماهینی با خروج ناموفق محمدرضا اخباری همراه شد اما ضربه سر گادوین منشا از بالای دروازه سایپا به بیرون رفت.

دقیقه 10: ارسال علی قلی‌زاده از جناح چپ پرسپولیس روی تیر دوم به روزبه شاه‌علی‌دوست رسید اما ضربه سر این بازیکن با برخورد به مدافعان پرسپولیس به کرنر رفت. سایپایی‌ها از این کرنر بهره‌ای نبردند.

دقیقه 15: ارسال روزبه شاه‌علی‌دوست با ضربه سر در عرض بازیکن سایپا قبل از رسیدن به محمد عباس‌زاده توسط شجاع خلیل‌زاده دفع شد.

دقیقه 20: همکاری بشار رسن و صادق محرمی در سمت راست با پاس در عرض هافبک عراقی پرسپولیس به علیزاده رسید اما ضربه این بازیکن به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 21: پرتاب اوت سریع وحید امیری به محسن ربیع‌خواه رسید و سانتر در عرض و زمینی این بازیکن با اشتباه و گل به خودی محمد حسین کنعان زادگان (مدافع پیشین استقلال) تبدیل به گل نخست پرسپولیس شد.

دقیقه 28: شروع مجدد بیرانوند با ضربه سر اشتباه محمد دانشگر و جاگیری نامناسب محمد حسین کنعانی‌زادگان همراه شد و علی علیپور در موقعیتی تک به تک دروازه سایپا را برای بار دوم باز کرد.

دقیقه 35: همکاری وحید امیری و حسین ماهینی در جناح چپ با سانتر مدافع پرسپولیس از داخل محوطه جریمه سایپا همراه شد که علی علیپور با بی‌دقتی یک موقعیت خوب را از دست داد.

دقیقه 40: پرتاب اوت بلند حسین ماهینی با اشتباه مجددا محمد رضا اخباری در دفع توپ به شجاع خلیل‌زاده رسید که ضربه این بازیکن از داخل محوطه جریمه با بی‌دقتی به بیرون رفت.

دقیقه 42: سانتر بشار رسن در داخل محوطه جریمه سایپا به گادین منشا رسید که ضربه مهاجم نیجریه‌ای سرخپوشان از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 55: ارسال ضربه ایستگاهی توسط سایپایی ها با اشتباه مدافعان پرسپولیس فرصت خوبی نصیب نارنجی پوشان کرد که مهاجم این تیم نتوانست از شش قدم دروازه بیرانوند را باز کند.

دقیقه 56: دریبل موفق از سوی عباس زاده و در نهایت شوت از پشت محوطه جریمه این بازیکن به راحتی در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 58: ارسال گادوین منشا قبل از اینکه با ضربه سر علی علیپور همراه شود توسط محمدرضا اخباری مهار شد تا این دروازه‌بان هم یک سیو از خود در این بازی به جا بگذارد.

دقیقه 61: حرکت در عمق بشار رسن و صادق محرمی در نهایت با پاس درون شش قدم برای علیپور همراه شد که ضربه کم قدرت این بازیکن به راحتی در اختیار اخباری قرار گرفت.

دقیقه 64: ارسال خطرناک از سوی رضاوند با ضربه سر رضا اسدی همراه شد که توپ این هافبک پیش تاخته با اختلافی کم راهی اوت شد.

دقیقه 73: ارسال کرنر توسط بشار رسن با ضربه سر سیدجلال حسینی با کمترین اختلاف راهی اوت شد تا پرسپولیس به گل سوم خود در این بازی نرسد.

* بازی از نگاه سکوها:

* بیرون ورزشگاه بازار فروش پرچم و غذای گرم، داغ بود.

* ساعت 14:10 بازیکنان سایپا برای گرم کردن بدن‌های خود وارد زمین شدند و در این بین محمد دایی آنها را همراهی می‌کرد و خوش و بش گرمی با اعضای تدارکات پرسپولیس داشت.

* بازیکنان پرسپولیس 5 دقیقه بعد از نارنجی‌پوشان برای گرم کردن بدن‌های خود به زمین آمدند و شدیدا مورد استقبال تماشاگران قرار گرفتند.

* برانکو ایوانکوویچ همراه تیمش به کنار زمین آمد و جالب اینکه بیشتر از اینکه حواسش به بازیکنان تیم خود باشد بازیکنان سایپا را زیر نظر داشت. او همچنین آنالیزور خود را صدا زد تا ترکیب تیم نارنجی‌پوشان مورد آنالیز قرار دهد.

* تماشاگران محمد عباس‌زاده را تشویق کردند.

* علی حاتم سرپرست تیم سایپا به محض اینکه به زمین آمد از مسئولان ورزشگاه خواست تحت هیچ شرایطی اجازه ندهند هواداران پرسپولیس پشت نیمکت سایپا بنشینند، او تاکید کرد پشت نیمکت تیمش فقط باید تماشاگران این تیم بنشیند حتی اگر تیمش تماشاگری نداشت باید خالی بماند.

* محمد انصاری به دلیل مصدومیت جزیی نمی‌تواند در بازی پرسپولیس به میدان برود قبل از آغاز بازی در کنار زمین حاضر شده و با حاضران در آنجا به خوش و بش پرداخت.

* امید خالدی و محمد دایی، بازیکن و مربی تیم سایپا که از این بازی محروم بودند، در جایگاه استادیوم حضور داشتند.

* تدابیر امنیتی، در جلوی ورودی ورزشگاه اجرا می‌شود و ماشین‌هایی که قصد ورود به استادیوم را داشتند، تفتیش می‌شوند.

* بازیکنان پرسپولیس پس از آنالیز بازی اخیر سایپا هتل را به مقصد ورزشگاه ترک کردند.

* از ورود دوربین‌های برنامه‌های تولیدی تلویزیون به ورزشگاه جلوگیری شد.

* بلیت بازی به قیمت 10 هزار تومان به صورت دستی و کاغذی به فروش می‌رسد.

* کیفیت زمین نسبت به بازی‌های گذشته بهتر شده، اما باز هم آثار کچلی روی چمن دیده می‌شود.

* اتوبوس تیم پرسپولیس ساعت 13:30 وارد ورزشگاه تختی شد. اتوبوس تیم ساپیا نیز 15 دقیقه پس از پرسپولیسی‌ها وارد استادیوم شدند.

* درِ ورزشگاه تختی از حدود ساعت 13 به روی هواداران دو تیم باز شد.

* ایگور پانادیچ مربی تیم پرسپولیس با عکاسی که داخل زمین شده بود، شوخی و او را دنبال کرد.

* ماموران نیروی انتظامی فتاحی (رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ) را هنگام ورود به ورزشگاه نشناخته بودند و پس از نشان دادن کارت توسط فتاحی به او اجازه ورود به استادیوم را دادند.

* تعدادی از هواداران پرسپولیس به دلیل پر شدن جایگاه خود قصد داشتند به سمت سکوهای پشت نیمکت تیم میزبان بروند که به آنها این اجازه داده نشد. این در شرایطی است که هواداران پرسپولیس در جایگاه خود بسیار فشرده نشسته‌اند و فقط قسمت پشت دروازه‌های دو تیم خالی است.

* حسین عسگری داور بازنشسته کشورمان از جایگاه ویژه نظاره‌گر بازی است.

* در هفته یازدهم لیگ برتر یاد و خاطر شهید حسین فهمیده گرامی داشته شد و بنر مربوط به این مناسبت قبل از آغاز بازی در کنار زمین به اهتزاز درآمد.

* هواداران پرسپولیس با تشویق مزدک میرزایی از او می‌خواستند در گزارشش از این تیم طرفداری کند! مزدک در مقابل این خواسته عجیب تماشاگران خندید و برای آنها دست تکان داد.

* برانکو ایوانکوویچ به محض اینکه کنار زمین آمد سمت موسی سلامت جانباز پرسپولیسی رفت و به او خوشامد گفت.

* علی دایی به محض ورود به کنار زمین به شدت مورد تشویق تماشاگران پرسپولیس قرار گرفت.

* با وجود اینکه سازمان لیگ ورود دوربین‌های زنده را به ورزشگاه ممنوع کرده است اما خبرنگاران زیادی با موبایل‌های خود فیلمبرداری می‌کنند. جالب اینکه سعید فتاحی مسئول سازمان لیگ همچنان در حال تذکر دادن به آنهاست.

* علی دایی که با تاخیر روی نیمکت تیمش نشست، به سمت نیمکت تیم پرسپولیس آمده و با برانکو و محمود خوردبین و کریم باقری خوش و بش گرمی داشت.

* همه بازیکنان پرسپولیس به سمت علی دایی رفته و از او رخصت گرفتند.

* هواداران پرسپولیس قبل از آغاز بازی به شدت محمد عباس‌زاده را تشویق کردند و او نیز برای هواداران چند دسته گل پرتاب کرد.

* حدود هزار هوادار سمت جایگاه طرفداران تیم سایپا مستقر شدند.

* تعداد هواداران حاضر در ورزشگاه در اواسط نیمه اول به 20 هزار نفر هم رسید.

* ماموران نیروی انتظامی هر چقدر سعی کردند مانع حضور هواداران پرسپولیس در جایگاه تماشاگران تیم میزبان شوند موفق نشدند و پرسپولیسی‌ها تقریبا کل ورزشگاه را در تسخیر خود درآوردند.

* علی دایی بعد از گل دوم پرسپولیس شدیدا به داور چهارم بازی اعتراض کرد چرا که اعتقاد داشت اوت کنار زمین باید به سود تیم سایپا اعلام می‌شد نه پرسپولیس.

* محسن ربیع‌خواه بعد از اینکه در این بازی پاس گل اول را داد شدیدا از سوی تماشاگران مورد تشویق قرار گرفت.

* دقیقه 24 بازی هواداران پرسپولیس با تشویق هادی نوروزی یاد و خاطره او را زنده نگه داشتند.

* بعد از گل دوم پرسپولیس علی دایی از کنار زمین با چهره‌ای بهت زده و با عصبانیت شدید بازیکنان تیمش را که روز پراشتباهی دارند نگاه می‌کرد.

* برانکو ایوانکوویچ و علی دایی هر دو از ابتدای بازی از کنار زمین نظاره‌گر بازی بودند.

* بازنده بزرگ: محمد حسین کنعانی زادگان

*مرد میدان: بشار رسن

601

کد خبر: 864209

وب گردی

وب گردی