راه‌های جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش استثنایی/باید ۴۵۰ نیرو جذب شود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن اشاره به راه‌های جبران کمبود نیرو در این سازمان گفت: باید ۴۵۰ نیرو جذب شود تا مشکل کمبود نداشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر مجید قدمی، با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مورد کمبود نیروی انسانی به خبرنگار مهر، اظهارداشت: نیروی انسانی جزو مواردی است که در وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش استثنایی برای آن برنامه‌ریزی خاصی انجام شده و ما بخشی از نیروهای مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه فرهنگیان استخدام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند، تأکید کرد: تقریباً دو برابر این تعداد نیز نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش استثنایی است که باید در جهت جذب آنها اقدام کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: همچنین در استخدام‌های آموزش و پرورش نیز تعدادی به سازمان استثنایی اختصاص پیدا می‌کند که البته این نیروها باید فارغ‌التحصیل رشته‌های انسانی باشند و در دوره‌های یکساله شرکت کنند و از نظر تخصص نیز مورد نیاز ما باشند.

قدمی با تأکید بر اینکه تراکم دانش‌آموزی ۶ تا ۱۱ است، گفت: این تعداد در معلولیت‌ها پایین‌تر است و به ازای خروجی ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از آموزش و پرورش استثنایی باید نیرو جایگزین کنیم.

به گفته وی، ۲۵۰ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند که این تعداد را باید به ۴۵۰ نفر برسانیم تا بتوانیم روند فعلی را حفظ کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش به راه‌های جایگزین نیرو اشاره کرد و اظهار داشت: از طریق آزمون‌های آزاد باید هر سال کمبود نیرو را جبران کنیم و چنانچه معلم اضافه نشود، تراکم ایجاد شده و به سمت کمبود نیرو خواهیم رفت.
706

کد خبر: 864212

وب گردی

وب گردی