تاکید بر مدیریت تقاضا در دوره جدید فعالیت وزارت نیرو/حل چالش آب به تدبیر نیازمند است/ افزایش نقش سازمان های مردم نهاد در سازو کارهای صنعت آب و برق

وزیر نیرو مدیریت تقاضا را عرصه وسیعی دانست و افزود: باید با تعامل مناسب با تمامی ذینفعان در تمامی سطوح برنامه‌های مرتبط با این عرصه را به پیش ببریم که مطمئنا در این عرصه حمایت، پشتیبانی و هدایت دولت بسیار مددکار ما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم تودیع و معارفه اظهار کرد: آنچه در این مسیر می تواند ما را در تحقق انتظارات به جا از صنعت یاری دهد، نقش کسانی است که در مجلس به عنوان نماینده مردم، بخشی از راه حل هستند.

اردکانیان گفت: امیدوارم با توجه به محدودیت‌های محیط زیست، با آگاهی از مسائل و مجهز از ابزار قانونی پیش رویم.

او خطاب به نمایندگان مردم اظهار داشت: نمایندگان در بسیاری از موارد با وجود دغدغه منطقه خود، از ارائه راه حل ملی غافل نبودند و این موضوع می‌تواند کمک‌کننده وزارت نیرو باشد.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انرژی اشاره کرد و افزود: ما امروزه در کشور با چالش‌های جدی در بخش کشور همچون رشد مصرف، بالا بودن تلفات شبکه، انباشت بدهی و فرسودگی شبکه توزیع مواجه هستیم.
اردکانیان اظهار امیدواری کرد براساس برنامه تقدیمی، استفاده از راهکارهای مناسب و بهره‌گیری از توان تمامی فعالان صنعت برق به سمت چل چنین چالش‌های حرکت خواهیم کرد.
او از ارتباط با گروه‌های مختلف مردم و تشریح دستاوردهای دولت سخن به میان آورد و افزود: از این پس به میزان گسترده‌تر نقش مجموعه‌های مردم نهاد در تدوین اهداف و برنامه‌های وزارت نیرو تعیین خواهد بود. همچنین در این دوره در تلاشیم تا با همکاری نزدیک با سازمان‌های مرتبط به ویژه جهاد کشاورزی و حفاظت از محیط زیست آنچه را که مورد تاکید و توجه دولت بوده است عملیاتی کنیم.
وزیر نیرو در پایان اصلی ترین سرمایه وزارت نیرو را سرمایه نیروی انسانی آن دانست و گفت: در این دوره شایسته گزینی در سرلوحه فعالیت‌های ماست تا بتوانیم از بهترین فرزندان سرزمین خود برای خدمت به مردم کشور در عرصه مهم ارائه آب و برق مطمئن و پایدار بهره ببریم.
۴۰۲

کد خبر: 864264

وب گردی

وب گردی