توصیه‌های پلیس راهور به زائرانی که با خودرو شخصی عازم کربلا هستند

معاون عملیات و ترافیکی پلیس راهور ناجا گفت: زائرانی که با خودرو شخصی عازم کربلا هستند، حتما به توصیه های پلیس توجه کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران،سرهنگ مهری، معاون عملیات و ترافیکی پلیس راهور ناجا اظهار کرد: آن دسته از زائران اربعین که قصد سفر به کربلا را با وسیله نقلیه خود دارند، حتما به هشدارها و توصیه‌های پلیس توجه کنند.

وی با بیان اینکه زائران اربعین حتما مدارک معتبری همچون گواهینامه، بیمه شخص ثالث، کارت خودرو و معاینه فنی را به همراه خود داشته باشند، افزود: باید خودرو‌ زائران به امکانات و تجهیزات ایمنی و گرمایشی مجهز باشد و رانندگان نیز با هوشیاری کامل رانندگی کنند.

معاون عملیات و ترافیکی پلیس راهور ناجا با اشاره به لزوم همکاری زائران اربعین با خدمتگزاران در این ایام از جمله با نیروهای پلیس راهور ناجا گفت: زائران اربعین باید با نیروهای پلیس، عوامل اورژانس و هلال احمر و غیره همکاری‌های لازم را داشته باشند و همچنین رانندگان از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی پرهیز کنند.

سرهنگ مهری بیان کرد: رانندگان بدانند که پلیس با متخلفان برخورد خواهد کرد و باید توجه کنند که در راه‌های دو طرفه از ارتکاب تخلفات حادثه سازی همچون سرعت و سبقت غیرمجاز اکیداً خودداری کنند. رانندگان در طول رانندگی باید به مسیر جلو توجه و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند؛ ضمن اینکه لازم است رانندگان در مواجهه با ترافیک با شکیبایی، صبر و حوصله به مسیر خود ادامه دهند.

وی افزود: رانندگان باید از حرکت در منتهی الیه سمت راست جاده خودداری کنند و در صورت تصادف منجر به خسارت ضمن حفظ آرامش خود و با رعایت جوانب خودرو را به منتهی الیه سمت راست هدایت و بلافاصله با شماره‌های ۱۱۰ و یا ۱۲۰ تماس حاصل کنند.

معاون عملیات و ترافیکی پلیس راهور ناجا با اشاره به پیش بینی پمپ بنزین‌های سیار در استان‌های مرزی، گفت: رانندگان باید توجه کنند که قبل از رسیدن به مرزهای کشور باک خود را از سوخت پر کنند، چراکه مرزها از ترافیک سنگینی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه رانندگان باید از پارک خودرو در سطح سواره رو مسیر که موجب سد معبر می‌شود، جدا خودداری کنند، گفت: حال اگر خودرویی در محلی غیر از پارکینگ‌های تعبیه شده پارک شود، خودرو توسط پلیس به پارکینگ‌های مجاز منتقل می‌شود و مالکان پس از بازگشت از عراق اگر نتوانستند خودروی خود را پیدا کنند، می‌توانند با شماره ۱۲۰ تماس بگیرند و از محل خودرو خود مطلع شوند.

معاون عملیات و ترافیکی پلیس راهور ناجا در پایان عنوان کرد:‌ زائران اربعین پس از پارک خودرو در پارکینگ‌‌های مرزی اگر قصد دارند که با وسیله نقلیه به داخل مرز عراق بروند، باید از اتوبوس‌های تعبیه شده استفاده کنند و به هیچ وجه از وانت بارها و مسافربرهای غیرمجاز استفاده نکنند.

705

کد خبر: 864335

وب گردی

وب گردی