دستمزد حق التدریس‌ها پرداخت نشد

معاون اداری مالی وزارت علوم از رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای افزایش بودجه دانشگاه ها در سال ۹۷ خبر داد و گفت: دانشگاه ها با کسری قابل ملاحظه بودجه مواجه هستند.

به گزارش ایسکانیوز، حسین عسکریان ابیانه با اشاره به بودجه سال ۹۷ آموزش عالی گفت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری یک ماموریت تحقیقاتی و فناوری دارد و باید براساس جداولی که هیات امنای دانشگاه ها ارائه می دهند حداقل ۱۵ درصد اعتبارات خود را صرف تحقیقات، پژوهش و فناوری کنند.

وی ادامه داد: اگر این ۱۵ درصد اختصاص داده شود، دانشگاه ها با کسری بودجه مواجه می شوند، بنابراین مجبور هستیم بخشی از اعتبارت فناوری را صرف هزینه های جاری کنیم.

معاون اداری مالی وزارت علوم در گفتگو با مهر تصریح کرد: این موضوع به کیفیت آموزش عالی لطمه می زند با احتساب این موضوع و اینکه دستمزد حق التدریس ها را چند ترم است که هنوز پرداخت نکرده ایم با کسری بودجه قابل ملاحظه ای مواجه می شویم.

وی از دولت تشکر کرد و افزود: سال گذشته در قالب اوراق خزانه مقداری از کسری بودجه دانشگاه ها را پوشش داد ولی چون تمام کسری ها پرداخت نشده است اگر به عنوان مثال دولت بخواهد ۶۰۰ میلیارد تومان از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سال گذشته را به وزارت علوم اختصاص دهد، بخش قابل توجه ای از کسری های دانشگاه ها پوشش داده می شود.

عسکری ابیانه درباره بودجه سال ۹۷ افزود: باید سال جاری تمام شود تا بتوانیم مشخص کنیم که برای سال ۹۷ چه مقدار بودجه نیازمندیم، فکر می کنم اگر در تبصره ها بودجه خوبی به وزارت علوم اختصاص دهند، بتوانیم کسری های خود را پوشش دهیم ولی درحال حاضر نمی توانم یک مبلغ مشخص برای بودجه سال ۹۷ اعلام کنم.درحال حاضر مشغول رایزنی با سازمان برنامه برای افزایش بودجه هستیم.

وی ادامه داد: ولی در مجموع وزارت علوم و دانشگاه ها به رشد قابل ملاحظه ای در بودجه نیاز دارند.

کد خبر: 864367

وب گردی

وب گردی