طلب بخش خصوصی از دولت و بیمه ها به مرز هشدار رسید + سند

رئیس اتاق بازرگانی تهران با ارسال نامه ای برای وزیر بهداشت، معاون نوبخت و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص عواقب بدهی ۶۱ هزار میلیارد ریالی دولت و بیمه ها به بخش خصوصی هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران با ارسال نامه ای واحد به سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی معاون محترم توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نوبخت رئیس محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص بدهی های دولت به بخش خصوصی و عواقب آن هشدار داد.

در این نامه آمده است: همانگونه که مستحضرید، مدتی است حوزه‌های مختلف تامین کننده خدمات سلامت، از جمله شرکت‌های دارایی، شرکت‌های تجهیزات پزشکی و داروخانه‌ها دچار مشکل عدم دریافت مطالبات سررسید شده خود از بیمه‌ها و بخش دولتی بوده و تا به امروز حجم ریالی این مطالبات به ارقامی در حدود 31000 میلیارد ریال به شرکت‌های پخش دارویی و 30000 میلیارد ریال به شرکت‌های تجهیزات پزشکی رسیده است.

طبیعی است، این حجم بدهی موجب افزایش هزینه‌های مالی و کاهش عواید و درآمد بخش‌های نامبرده و در پی آن ایجاد اخلال در فضای کسب و کار گردیده است. به طوری که نگرانی‌ها تا حدی پیش رفته است که در صورت عدم اقدام عاجل، به زودی شاهد مشکلات بسیاری در زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی و کسری برخی اقلام مهم و ضروری در بازار و همچنین خدمت‌رسانی داروخانه‌های سراسر کشور خواهیم بود.

لذا خواهشمند است، به منظور پیشگیری از تحمیل رکود و کاهش فعالیت‌های تولیدی و خدمت‌رسانی ناشی از کمبود نقدینگی در حوزه سلامت کشور و عدم ایجاد اخلال در تامین خدمات سلامت مورد نیاز مردم،دستور لازم جهت پرداخت هر چه سریعتر بدهی‌های مذکور را مبذول فرمایید.

پیشاپیش از دستور مساعد جنابعالی سپاسگزاری می‌گردد.

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 864377

وب گردی

وب گردی