انتشار  کتاب های « دوستدار زمین باشیم» برای نوجوانان

«انرژی های سازگار با محیط زیست» و «ساختمان های دوستدار زمین» از مجموعه  کتاب های « دوستدار زمین باشیم» برای مخاطبان نوجوان منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز از کتاب های نردبان، مجموعه « دوستدار زمین باشیم» تلاش دارد تا مخاطبان را با مشکلات کنونی زیست محیطی و راه حل رفع آنها آشنا کند. در کتاب «انرژی های سازگار با محیط زیست» مطالبی درباره انرژی باد، انرژی خورشیدی، زیست سوخت ها و... می خوانیم. نویسنده ی این اثر گیلیان گاسمن و ترجمه ی خورشید همتی آهویی است.

«ساختمان های دوستدار زمین» به قلم میریا کولمن و با ترجمه مریم رضازاده در ابتدا درباره لزوم ساخت ساختمان های سبز سخن می گوید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:«در ساختمان سازی سبز همواره میزان پسماند تولید شده، کنترل می شود. در این ساختمان ها مصالحی را که بتوان در ساخت ساختمان دیگری به کار برد، بازیافت می کنند و می کوشند پسماند کمتری تولید شود. مواد و مصالح را به دقت اندازه و مصرف می کنند. بنابر این اضافات کمتری باقی می مانند که دور ریخته شوند.»

دیگر کتاب های این مجموعه «خوراکی های سبز»،«زندگی سازگار با محیط زیست»،«خرید سبز» هستند. هرکتاب 32 صفحه و 4500 تومان قیمت دارد.

502

کد خبر: 864415

وب گردی

وب گردی