امیدواری جوانان به انبوه سازی مسکن در بافت های فرسوده/طرح مسکن روستایی در راستای مسکن اجتماعی است

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: سرمایه گذاری و تولید مسکن در بافت های فرسوده، هم نیاز ساکنین موجود را رفع می کند و هم افرادی از آن محله که در آینده قصد خرید مسکن داشته باشند، می توانند به تأمین نیاز مسکن خود امیدوار باشند.

هوشنگ عشایری در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: در طرح جامع مسکن کشور پرداختن به بافت های فرسوده در نظر گرفته شده است و فرصت مغتنمی را برای سازندگان و ساکنین ایجاد می کند که به بافت های فرسوده و ساخت و ساز در مناطق فرسوده وارد شوند.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: سرمایه گذاری و تولید مسکن در بافت های فرسوده هم نیاز ساکنین موجود را رفع می کند و هم افرادی از آن محله که در آینده قصد خرید مسکن داشته باشند می توانند به تأمین نیاز مسکن خود امیدوار باشند، هم چنین ساخت و ساز در بافت فرسوده ارتقای کیفی منطقه را تحقق می بخشد و از بافت قدیمی فاصله بگیرند چرا که نما و بافت ساختمان ها جلوه ی مناسبی در منطقه نمان می کند.

او تصریح کرد: برای رسیدن به این اهداف رویکرد محله محوری را در پیش گرفتیم که نهادهایی توسعه گر واسطه بین مدولت ملی و افراد محلی باشند و مالکان آن محل مجریان بخش ساختمان باشند که هویت به محله ها برگشت داده شود که سه طرح به رئیس جمهوری ارائه شده است که قرار است در هفته ی آتی بررسی گردد.

عشایری خاطر نشان کرد: تجمیع بلوک های کوچک در بافت های فرسوده مد نظر است که با تجمیع پلاک های مجاور ساخت و سازهای گسترده ای صورت گیرد هم چنین استفاده از اراضی جایگزین در انبوه سازی مناطق فرسوده طرح مناسبی است که قرار است در کلان شهرها اجرایی شود.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه چرا دولت به وعده های خود در مسکن اجتماعی و مسکن معلولین عمل نکرده است گفت: طرح مسکن روستایی که بصورت گسترده در روستاها اجرا شده است خود نوعی از مسکن اجتماعی می باشد که بصورت گسترده به خانه دار شدن روستاییان کمک کرده است و در این راه تسهیلاتی هم در نظر گرفته شده است.

عشایری در ادامه در پاسخ به سوال اینکه چرا نرخ تسهیلات در بافت های فرسوده بالا است گفت: نرخ تسهیلات آزاد و بدون سپرده بالا است اما کسانی که سپرده گذاری داشته باشند و یک سال مبلغی را در بانک سپرده گذاری کنند می توانند از تسهیلات با نرخ پایین تر استفاد کنند.

403

کد خبر: 864443

وب گردی

وب گردی