نقطه آسیب دولت در برجام بی‌توجهی به شروط نه گانه رهبری بود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد:نقطه آسیب دولت و وزارت خارجه در موضوع برجام بی توجهی به شروط نه گانه مقام معظم رهبری بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و پس از قرائت سومین گزارش شش ماهه اجرای برجام اظهار داشت: هدف از برجام رهایی از تحریم های ظالمانه بود که برای این کار، مقام معظم رهبری شروط نه گانه ای را به رئیس جمهورن محترم ابلاغ کردند. آنها که واقع بین بودند همان دو سال پیش می گفتند که چون آمریکا بدعهد و پیمان شکن است ماکره با آمریکا سودی ندارد و آنها که خوش بین بودند می گفتند کاری می کنیم که هم چرخ سانتریفیوژ ها بچرخد و هم چرخ کارخانه ها وعده ای نیز به بزک کردن آمریکا مشغول بودند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اما حالا رئیس جمهور محترم می گوید که مذاکره با آمریکا دیوانگی است؛ خدا را شکر همه به این نتیجه رسیدند که آمریکا بدعهد و غیرقابل اعتماد است.

حسینی کیا تصریح کرد: برجام در این مدت ما را از ظرفیت داخلی و خوداتکایی غافل کرد؛ نقطه آسیب ما در دولت و وزارت خارجه بی توجهی به شروط نه گانه رهبر انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه امروز صنعت هسته ای تعطیل است و ما نیز تضمین های کافی در اختیار نداریم، ادامه داد: دشمن هم آنقدر گستاخ شده است که سپاه عزیز را تروریست می خواند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برخی دیدگاه ها که معتقدند در صورت نقض عهد آمریکا موضوع توافق هسته ای را با اروپا دنبال می کنیم، تاکید کرد:اتحادیه اروپا هیچ گاه آمریکا را رها نخواهد کرد؛ در حال حاضر گردش مالی اروپا با آمریکا یک هزار میلیارد دلار است و آنها هیچ وقت به خاطر ۱۵ میلیارد دلار گردش مالی با ایران آمریکا را رها نخواهند کرد.

حسینی کیا تصریح کرد: آنچه می تواند در چنین شرایطی ما را به ساحل امن برساند، اتکا به توان داخلی است که رهبری معظم انقلاب از آن به عنوان اقتصاد مقاومتی یاد کرده اند.

منبع: مهر

کد خبر: 864484

وب گردی

وب گردی