نقش تاثیرگذار پلیس در مبارزه با فرار مالیاتی و احقاق حقوق بیت المال

معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا نقش تاثیرگذار پلیس در مبارزه با فرار مالیاتی و احقاق حقوق بیت المال، گفت: یقینا با هم افزایی بین دستگاهی و همکاری مطلوب مراجع قضائی، سازمان امور مالیاتی و پلیس آگاهی، روند مبارزه با فرار مالیاتی تقویت و بخش قابل توجهی از حقوق بیت المال استرداد خواهد شد

به گزارش ایسکانیوز،سرهنگ کارآگاه "سهراب بهرامی" با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، اظهارداشت: معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی در راستای تعاملات صورت گرفته با سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی مبارزه با جرایم بورسی در تالار بورس تهران با حضور تعدادی از کارشناسان و کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی سراسر کشور کرد.

وی افزود: هدف از اجرای این کارگاه ارتقاء دانش تخصصی کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی در زمینه بازار سرمایه و مبارزه با جرایم و تخلفات در این حوزه بود.

معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: کارگاه مذکور با حضور اساتید مجرب سازمان بورس در سه حوزه آشنایی با مفاهیم وکلیات بازار سرمایه، قوانین و مقررات بازار سرمایه و چگونگی کشف و برخورد با جرایم بورسی و همچنین بازدید از تالار و تشریح نمادهای درج شده بر تابلو تالار برای کارشناسان و کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی برگزار شد.

وی تصریح کرد: معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا با هماهنگی مقام قضائی و همکاری واحدهای حقوقی و نظارتی سازمان بورس در راستای شفافیت و امنیت فعالان اقتصادی در بازار بورس با هرگونه تخلف وجرم در این حوزه مقابله خواهد کرد.

ارتقاء دانش تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی در امر مبارزه با تسهیلات غیر مجاز بانکی

وی به مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی بویژه جرایم پولی و بانکی اشاره کرد و گفت: در راستای تعاملات صورت گرفته با اداره کل بازرسی بانک ملت،کارگاه تخصصی مبارزه با تسهیلات غیر مجاز بانکی با حضور تعدادی از کارشناسان و کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی سراسر کشور برگزار شد.

معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا افزود: هدف از برگزاری این کارگاه، ارتقاء دانش تخصصی کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس در زمینه مقابله جدی و همه جانبه با جرم تسهیلات غیرمجاز بانکی و سوء استفاده کنندگان در این حوزه است.

وی تصریح کرد: کارگاه مذکور با حضور اساتید مجرب از ادارات بازرسی و حقوقی بانک ملت در سه حوزه تسهیلات ریالی و روند تشکیل پرونده های اعتباری، تسهیلات ارزی و شیوه و شگردهای متقلبانه مشتریان و نیز روش های اخذ تسهیلات کلان توسط مشتریان خاص برای کارشناسان و کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی برگزار شد.

سرهنگ بهرامی خاطرنشان کرد: معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا با هماهنگی مقام قضائی و همکاری واحدهای حقوقی و نظارتی نظام بانکی در راستای شفافیت و امنیت فعالان اقتصادی در بازار پولی و بانکی با هرگونه تخلف و جرم در این حوزه مقابله خواهد کرد.

تقویت روند مبارزه با فرار مالیاتی با همکاری مطلوب مراجع قضائی و پلیس آگاهی

معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا به کارگاه آموزشی مبارزه با فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این کارگاه، مبارزه با فرار مالیاتی و ارتقاء سطح دانش تخصصی کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی است.

معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا بر ضرورت افزایش تعاملات بین ناجا و سازمان امور مالیاتی اشاره و بیان کرد: یقینا با هم افزایی بین دستگاهی و همکاری مطلوب مراجع قضائی، سازمان امور مالیاتی و پلیس آگاهی در سطح کشور، روند مبارزه با فرار مالیاتی تقویت و بخش قابل توجهی از حقوق بیت المال در موضوع فرار مالیاتی به بیت المال استرداد خواهد شد .

وی به حضور دکتر تقوی نژاد "رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور" و معاونان سازمان در کارگاه آموزشی مبارزه با فرار مالیاتی اشاره و خاطرنشان کرد: این حضور نشان گر تعامل بسیار مطلوب پلیس و سازمان امور مالیاتی است که امیدواریم با تعمیم این همکاری در سراسر کشور بتوانیم در احقاق حقوق بیت المال موفقیت های بیشتری کسب کنیم.

معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا با تاکید بر نقش تاثیرگذار پلیس در مبارزه با فرار مالیاتی و احقاق حقوق بیت المال، تصریح کرد: نقش مالیات در تقویت اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی کشور، احصاء آخرین شیوه و شگردهای فرار مالیاتی، تبیین راهکارهای شناسایی و کشف فرار مالیاتی و برخورد با مفسدان اقتصادی در این حوزه از مهمترین مباحث مطروحه در کارگاه آموزشی بوده است.

این مقام انتظامی گفت: در این دوره های آموزشی از اساتید مجرب و متخصص در بخش های مختلف در راستای انتقال تجارب و اطلاعات به فراگیران استفاده شده است.

سرهنگ بهرامی با تاکید بر ضرورت آموزش و ارتقاء تخصص و توانمندی کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی، گفت: در این حوزه فعالیت های خوبی انجام شده که امیدواریم این عملکرد در راستای تحقق شعار امسال و ارتقاء اقتصاد و نیز به منظور کمک به رشد و توسعه پایدار کشور باشد و بیش از پیش مثمر ثمر واقع شویم.
پایگاه خبری پلیس ایران

705

کد خبر: 864528

وب گردی

وب گردی