سوخت مصرفی ناوگان نفتکش ایران کاهش می‎یابد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از همکاری این شرکت با شرکت‎های دانش‎بنیان داخلی به منظور مطالعه و پیاده‎سازی روش‎های کاهش مصرف سوخت کشتی‎ها برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیروس کیان ارثی امروز سه شنبه در مراسم افتتاح سومین جشنواره دریا مسیر پیشرفت به افزایش و تداوم همکاری شرکت ملی نفتکش ایران با شرکت‎های داخلی اشاره کرد و گفت: این شرکت در راستای اجرای قوانین بین‎المللی و استفاده از توان مطالعاتی و تحقیقاتی بخش‎های داخلی چندی پیش قراردادی را با هدف کاهش سولفور سوخت کشتی‏‎ها با پژوهشگاه صنعت نفت امضا کرد.

او اضافه کرد :علاوه براین همکاری مشترکی را با شرکت‎های دانش بنیان داخلی به منظور بررسی روش‎های کاهش مصرف سوخت کشتی‌های ناوگان آغاز کرده ایم که امیدواریم نتایج خوبی را در این حوزه و همچنین در بحث صرفه جویی ارزی به همراه داشته باشد.

به گفته او در حال حاضر سوخت مصرفی کشتی‎ها ٤٠ تا 60 درصد هزینه کشتیرانی‌ها را تشکیل می‎دهد.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران به اقدام دیگر این شرکت در استفاده از توان صنایع داخلی و در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت :تفاهم نامه‎ای را نیز با سازمان گسترش و نوسازی صنایع و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور تشکیل شرکت مشترک امضا کرده ایم که در حوزه ساخت کشتی‎های بزرگ و اقیانوس پیما در کشور و توانمند سازی صنایع داخلی مثمر ثمر خواهد بود.

او همچنین به حمایت شرکت ملی نفتکش‎ایران در حمایت از پایان نامه‎ها و تحقیقات دانشجویی اشاره کرد و افزود: این شرکت در راستای گسترش پژوهش‌های دریایی، حمایت از پایان‎نامه های دانشجویی را اجرایی کرده است.

کیان ارثی سپس خواستار توجه ویژه مسئولان آموزشی کشور بویژه آموزش و پرورش به مباحث دریایی شد و ادامه داد: امیدواریم وزارت آموزش و پرورش در راستای همکاری خود با ارگان‎های دریایی، اهتمام ویژه‌ای را نسبت به فرهنگ سازی دریایی و گنجاندن مباحث و راهبردهای دریایی کشور در کتب درسی دانش آموزان داشته باشد.

او سپس به وضعیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران اشاره کرد و گفت: شرکت ملی نفتکش ایران با در اختیار داشتن ناوگانی به ظرفیت 15میلیون تن بزرگترین ناوگان نفتکش جهان به شمار می‎رود.

کیان ارثی گفت: این شرکت در دوران دفاع مقدس و تحریم ها توانست به پشتوانه نیروی انسانی ماهر و متخصص خود از توقف صادرات نفت خام کشور جلوگیری کند و حتی با حمل محموله‎های وارداتی بنزین موردنیاز کشور مانع از توقف شریان خودرویی کشور شود.

سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت امروز باحضور حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس در مجلس، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی، سیروس کیان ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران و جمعی از مدیران دریایی و شرکت‎های دانش بنیان در تهران آغاز به کار کرد در این جشنواره که از امروز سه شنبه به مدت 3 روز در باغ موزه دفاع مقدس آغاز به کار کرده است از طرح و دستاوردهای فناورانه دریایی برتر کشور تقدیر شد.

در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه طرح و دستاوردهای فناورانه دریایی نیز بر پا شده است.

سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت و نمایشگاه طرح و دستاوردهای فناورانه دریایی 11 آبان به کار خود پایان می دهد.

402

کد خبر: 864539

وب گردی

وب گردی