با وجود تحریم‌های امریکا نمی‌توان از نقش فساد اداری در مشکلات اقتصادی کشور غافل شد

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند که دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی با استفاده از ابزار تحریم به دنبال تشدید مشکلات اقتصادی هستند اما نمی‌توان از نقش ناکارآمدی اداری و نیز فساد اداری در این رابطه غافل شد.

به گزارش ایسکانیوز، جلال میرزایی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (10 آبان 96) گفت: کشور ما با وجود پیشرفت‌ها و پشت سر گذاشتن موانع بسیار با مشکلاتی در حوزه اقتصادی مواجه است که باعث نارضایتی مردم شده است.

وی افزود: هرچند که دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی با استفاده از ابزار تحریم به دنبال تشدید این مشکلات هستند اما نمی‌توان از نقش ناکارآمدی اداری و نیز فساد اداری در این رابطه غافل شد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به درستی گفته می‌شود که راه مقابله حفظ انسجام و همبستگی ملی است، اما حفظ تداوم و تقویت این انسجام در گرو عملکرد صحیح مسئولان از یکسو و احساس مسئولیت نخبگان و فعالان سیاسی از سوی دیگر است.

میرزایی خاطرنشان کرد: تصمیم ترامپ در تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عدم تایید توافق هسته‌ای این دستاورد دیپلماتیک را در معرض خطر قرار داده است، خوشبختانه در مواجهه با این بدعهدی آمریکا دستگاه دیپلماسی کشور با توجه به شناختی که از ماهیت روابط بین‌الملل دارد با هوشمندی توانسته است برای اولین بار هزینه اقدامات آمریکا را در تقابل با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهد.

وی افزود: در چنین شرایطی اظهارات برخی از فعالان سیاسی در داخل کشور در ایجاد تشکیک درخصوص فایده برجام و همینطور تاکید آنها بر عدم اعتماد به برخی از دولت‌های اروپایی که مواضع آنها در مخالفت با رویکرد دولت آمریکا است جای تامل دارد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتظار این است چالش ناشی از رویکرد دولت آمریکا را تبدیل به فرصتی برای تقویت در انسجام ملی کنیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم که راه مقابله سر دادن شعار نیست بلکه نیازمند اقدامات مدبرانه هستیم. نباید به جای انتقاد از رویکرد دولت نادرست آمریکا به برجام و دولت حمله کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که از انسجام و حفظ همبستگی و وحدت ملی سخن به میان می‌آوریم اما رفتاری با رئیس دولت اصلاحات انجام می‌شود که جای سوال دارد تداوم این رفتارها نشان می‌دهد که نحوه طرح و ختم برخی از مشکلات و پرونده‌ها در کشور ما دچار اشکال است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: ما نیازمند ساز و کاری مناسب برای خاتمه دادن به برخی از پرونده‌ها هستیم نه اینکه اینها را طولانی کنیم تا تبدیل به هزینه و پرونده‌های لاینحل شوند و مجبور شویم که برای آنها هزینه‌های گزافی پرداخت کنیم.

میرزایی افزود: بسیاری از دولت‌ها برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و در راستای رونق کسب و کار در شرایطی که با کمبود منابع مواجه هستند به صرفه‌جویی در هزینه‌ها روی می‌آورند تا بتوانند هزینه‌های پروژه عمرانی را تامین کنند. متاسفانه در کشور ما به جای تمرکز روی این راهکار، راهکاری تجربه شده و اجرای آنها چنان رفتار می‌کنیم که گویی مشکل این کشور توزیع این منابع است. پروژه‌هایی وجود دارد که بیش از 20 سال است ادامه یافته است گویی که اینها را برای حفظ روند تخصیص منابع در بودجه هرساله نگه داشتند.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

منبع: فارس

کد خبر: 864540

وب گردی

وب گردی