اولویت‌های کاری وزیر جدید علوم از زبان یک نماینده مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه سهم وزارت آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور تنها ۱۰ درصد است، گفت: سهم آموزش و پرورش در کشورهای دیگر بین ۱۵ تا ۲۵ درصد است.

به گزارش ایسکانیوز، فریده اولادقباد نمایده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 10 آبان) در صحن علنی پارلمان با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: سالهاست که دوره دخالت آمریکا و دیگر سلطه‌گران در ایران به سرآمده و دولت جمهوری اسلامی از سپاه پاسداران دفاع و حمایت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه دولت باید وزارت آموزش و پرورش را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد، افزود: سهم وزارت آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور تنها 10 درصد است در حالی که سهم آموزش و پرورش در کشور‌های دیگر از بودجه عمومی بین 15 تا 25 درصد است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به چالشهای وزارت آموزش و پرورش، گفت:نبود توازن و تعادل منطقه‌ای در دسترسی به سرانه استاندارد فضاهای آموزشی و پرورشی، بالا بودن سن مدارس و میزان استهلاک فضاهای موجود و الزام به نوسازی آنها از جمله چالشهای پیش‌روی وزارت آموزش و پرورش است.

اولادقباد با بیان اینکه ارتقاع منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه‌ای سرمایه انسانی آموزش و پرورش امری ضروریست، اظهار داشت:وجود مدارس فاقد دسترسی به سامانه‌های سرمایشی استاندارد در کشور، ضعف نظام رفاهی و مشوق‌های لازم برای ایجاد انگیزه در معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش از جمله دیگر مشکلات این وزارتخانه است.

وی با اشاره به مشکلات آموزش عالی، ادامه داد: پایین بودن سطح تعامل آموزش عالی با نیاز‌های بخش اقتصادی و اجتماعی کشور، توسعه نامتوازن و روند کاهش کیفیت در آموزش عالی و تعاملات و ارتباطات ناکافی آموزش عالی و مراکز پژوهشی در عرصه‌های بین المللی از جمله مشکلات وزارت علوم است.

نماینده مردم تهران در مجلس، تصریح کرد: توجه به اعتبارات دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جدیدالتاسیس، و همچنین توجه به مطالبات قانونی تشکلات دانشجویی و احیای کرسی‌های آزاداندیشی و همچنین قانونمندکردن بورسیه‌ها براساس شرایط علمی و عملی دانشجویان، امری ضروریست که باید در اولویت برنامه‌های وزیر علوم باشد.

منبع: تسنیم

کد خبر: 864545

وب گردی

وب گردی