لزوم تشکیل مجمع هم‌اندیشی برای تشکل‌های دانشجویی

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد گفت: برای حفظ انضباط و انسجام تشکل‌های دانشجویی باید در همه استان‌ها مجمعی به نام مجمع هم‌اندیشی تشکل‌های دانشجویی داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، اولین نشست هم‌اندیشی نمایندگان ریاست دانشگاه در هیات نظارت بر تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در مجتمع فرهنگی حافظ در سازمان مرکزی برگزار شد.

محمد قربانی مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد در این نشست گفت: ما باید در همه استان‌ها مجمعی به نام مجمع هم‌اندیشی تشکل‌های دانشجویی داشته باشیم، زیرا دو سوم تشکل‌های دانشجویی در حال حاضر از انضباط خارج شده‌اند. برخی از آن‌ها حدود سه سال است که هیچ انتخاباتی برگزار نکردند.

قربانی با اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: مردم کوفه حدود 20 سال به امام حسین (ع) نامه می‌نوشتند که چرا به اینجا نمی‌آیید؟ در آن زمان شیعه هنوز تشکیلات منسجم و منظمی نداشت برای همین بسیاری از افراد به یاران امام حسین (ع) خیانت کردند.

قربانی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی یعنی دهه 40 نیروهای امنیتی رژیم شاه به امام تذکر دادند. به او گفتند که چگونه و با چه تشکیلاتی می‌خواهید علیه رژیم قیام کنید؟ امام فرمودند «یاران من در گهواره هستند و در سال‌های بعد با تشکیلات منسجم علیه رژیم قیام می‌کنیم.»

مدیر کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کودتا و تهاجم‌های زیادی علیه این کشور صورت گرفت اما خوشبختانه دشمنان همواره با شکست مواجه شدند زیرا انقلاب اسلامی دارای تشکیلات منسجمی است.

وی 16 آذر 1332 را نقطه عطفی در تحولات دانشجویی بود عنوان کرد و افزود: جنبش دانشجویی از آن زمان به صورت جدی کارهای خودش را آغاز کرد.

قربانی تسخیر لانه جاسوسی را از دیگر اقدامات موثر دانشجویان برشمرد و گفت: دانشجویان توانستند لانه جاسوسی را تسخیر کنند و در آن زمان امام راحل از آن اقدام دانشجویان به عنوان انقلاب دوم یاد کرد. جنبش‌های دانشجویی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بسیار موثر و چشمگیری داشتند که به واسطه آن‌ها، امروز انقلاب اسلامی دارای تشکیلات عظیمی است. اما متاسفانه تشکل‌های دانشجویی ما امروز در سطح انقلاب اسلامی نیستند.

قربانی با بیان اینکه دانشگا‌ه‌ها به تحرکات اساسی نیاز دارند، تاکید کرد: روسا و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به مساله فرهنگ و اقدامات جدی در این حوزه سخنان بسیاری را مطرح کرده‌اند و ما در این حوزه باید تحرکات جدی از خود نشان دهیم. بعد از فرهنگ نوبت به آموزش می‌رسد و ما در این حوزه به تحرکات حیاتی و ضروری نیازمندیم.قربانی ادامه داد:

وی در پایان تصریح کرد: همه ما موظفیم که به کمک جریان‌های انقلابی و مومن بیاییم و از همه آن‌ها حمایت کنیم.

منبع: آنا

کد خبر: 864571

وب گردی

وب گردی