نماینده‌ای از اولیا هم در هیأت انتخاب  مدیر شایسته  حضور داشته باشند

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: پیشنهادی به وزیر آموزش و پرورش ارائه دادیم تا در فراخوانی که برای انتخاب مدیران شایسته انجام می‌شود، نماینده‌ای از اولیا هم در هیأت انتخاب کننده حضور داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش ، اظهار داشت: مدتی است فعالیت‌هایی در جهت اعتمادسازی برای والدین و مشارکت آنها در امور مدرسه آغاز شده است و سیاست ما این است که والدین بتوانند در مدرسه نقش‌آفرینی و نظارت بر کار مدارس داشته باشند.

وی افزود: پیشنهادی به وزیر آموزش و پرورش ارائه دادیم تا در فراخوانی که برای انتخاب مدیران شایسته انجام می‌شود، نماینده‌ای از اولیا هم در هیأت انتخاب کننده حضور داشته باشد که تحقق آن به افزایش اعتماد اولیا به مدارس کمک شایانی می‌کند.

عباسپور در خصوص برخی کج‌سلیقگی‌ها در اعتماد شکنی اضافه کرد: اگر امور مدرسه با اطلاع و نظارت خانواده‌ها پیش برود اعتماد آنها افزایش می‌یابد اما گاهی اشتباهات برخی مدیران و عدم صداقت باعث می‌شود که مدرسه متهم به سودجویی شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: حتی یک مورد کج‌سلیقگی در دریافت وجه اجباری و بی‌صداقتی هم می‌تواند دیوار اعتماد را خدشه‌دار کند و به تبع آن مشارکت اولیا در امور مدرسه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به برخی گزارش‌ها که ذهنیت مردم را نسبت به مدرسه خدشه‌دار می‌کند، تصریح کرد: چنین اتفاقاتی تمام نظام آموزشی را زیر سؤال می‌برد و بهتر است حتی چنین مدیرانی در آموزش و پرورش به کار گرفته نشوند؛ مهم‌ترین سرمایه اعتماد است و بهتر است مشکلات مدرسه با صداقت مطرح شوند و مردم هم قطعاً به مدرسه کمک خواهند کرد.

706

کد خبر: 864576

وب گردی

وب گردی