تشکل‌ها باید مانع از انحرافات شوند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی باید اهل مطالعه باشند تا بتوانند جلوی انحرافات فکری را بگیرند، تاکید کرد: منحرفان به هیچ چیز در نظام رحم ندارند و کسی که خط قرمزی را به رسمیت نشناسد، نباید تریبونی در اختیار او قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در اولین نشست هم‌اندیشی نمایندگان ریاست دانشگاه در هیات نظارت بر تشکل‌های دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی حدوداً نیمی از آموزش‌عالی کشور را تحت نظر خود دارد، این دانشگاه بزرگترین دانشگاه حضور جهان به حساب می‌آید و توانسته است خدمت بزرگی به آموزش عالی کشور داشته باشد که در نوع خود بی‌نظیر است.

کلانتری ادامه داد: دانشگاه‌ آزاد خارج از چهارچوب‌های بودجه دولتی شکل گرفته و در حد چند وزارتخانه در حال سرویس‌دهی به دانشجویان است. وظیفه ما این است که در ثمر بخشیدن دانشگاه آزاد تلاش کنیم و اگر ضعفی وجود دارد باید آن‌ها را رفع کنیم. ما باید در تولید علم جزء رتبه‌های برتر دنیا باشیم و امیدوارم این مسیر در شرایط جدید تحقق پیدا کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد تاکید کرد: همه ما شعار خصوصی‌سازی را سر می‌دهیم اما دانشگاه آزاد بزرگترین دستگاه خصوصی کشور به حساب می‌آید.

کلانتری تصریح کرد: اولین دانشگاه در دنیا در قرن 12 میلادی توسط کلیسا تاسیس شد در حالی که نظامیه‌های ایران در قرن 11 میلادی راه‌اندازی شدند جالب است بدانید که دانشگاه‌های غرب از نظامیه‌های ایران نسخه‌برداری کردند و آنها در کشورهای خود به وجود آوردند.

او ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور به دلیل سکولار و لیبرال بودن در برهه‌ای از زمان فعالیت‌شان متوقف شد تا شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود چرا که متاسفانه دانشگاه‌های ایران از فرهنگ غرب کپی‌برداری کرده بودند.

کلانتری در این باره اضافه کرد:‌ همان زمان امام راحل فرمودند «ما دانشگاه می‌خواهیم اما نه این دانشگاه‌ را، زیرا سخاوت و شقاوت جامعه از دانشگاه‌ها به وجود می‌آید.» بنابراین فروردین سال 59 شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد که در همان زمان امام خمینی (ره) گفتند «الان هم برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها دیر است و باید زودتر این اقدامات را انجام می‌دادیم.»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت:‌ در آن زمان پس از پیروزی انقلاب دانشگاه‌ها تبدیل به اتاق جنگ شده بودند به عبارتی از دانشگاه تهران سلاح برای دشمنان انقلاب اسلامی در غرب کشور ارسال می‌کردند.

کلانتری افزود: ما باید در تولید علم حرف اول را در دنیا بزنیم و نباید پشت سر دانشگاه‌های دیگر حرکت کنیم.

او به تشکل‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت:‌ همه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های ایران دارای ضعف‌های تشکیلاتی هستند و ستون فقرات آن‌ها دارای مشکل است، یعنی خیلی زود ایجاد و خیلی سریع دچار تخریب می‌شوند چرا که دارای انسجام نبوده و نیستند و وابسته به جریان‌های خارج از دانشگاه شده‌اند.

کلانتری افزود: اولین تشکل دانشگاهی سال 1322 شکل گرفت در آن زمان انجمن اسلامی توانست جلوی خیلی از انحرافات را با کمک ذهن‌شان و افرادی همچون آیت‌الله طالقانی و رهبر معظم انقلاب بگیرند. ضمن اینکه در آن زمان کتاب‌ها برگرفته از افکار لیبرالی و سکولاریسم بود بنابراین تشکل‌ها باید مانع از انحرافات شوند و نقش مهمی در این باره ایفا کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات تشکل‌های دانشجویی این است که اهل مطالعه و کتاب خواندن نیستند و هر چیزی را زود باور می‌کنند و دچار انحراف می‌شوند متاسفانه در حال حاضر دانشجویان کتب درسی خودشان را هم نمی‌خوانند چه برسد به دیگر کتاب‌ها.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی

کد خبر: 864613

وب گردی

وب گردی