به گزارش ایسکانیوز، دکتر سعید عسگری در خصوص محتوای طرحهای تحقیقاتی مورد پذیرش در دومین فراخوان مرکز گفت: مطابق با تصمیمات اتخاذ شده و در جهت انجام رسالتهای مرکز، حوزهها و عناوین دارای اولویت به تفکیک هر حوزه تخصصی و نوع طرح اعلام شدهاند.
قائم مقام مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در دومین فراخوان این مرکز، طرحهای مینی گرنت و ترویجی در اولویت نبوده و بلکه طرحهای توسعهای و راهبردی در اولویت قرار خواهند گرفت تا از این طریق بتوانند مشکلات کلان و مهمی را در سطح ستاد وزارت، کلان مناطق دهگانه آمایشی و دانشگاههای تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حل کنند.
وی تصریح کرد: «طرحهای توسعهای: "ارائه الگوی پیادهسازی آموزشهای بین حرفهای (برنامه درسی بین حرفهای) در نظام سلامت در دانشگاه ...."» و «طرحهای راهبردی: "امکانسنجی و طراحی فرایند تمرکززدایی برنامهریزی درسی در سطح مناطق آمایشی و دانشگاههای علوم پزشکی با تاکید بر مقاطع عمومی (undergraduate)" و نیز "طراحی الگوی مدیریت برنامه درسی پنهان"» از جمله طرحهای حوزه برنامهریزی درسی است.
عسگری خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش مجازی نیز در «طرحهای توسعهای: "طراحی، استقرار و ارزشیابی یادگیری ترکیبی در دانشگاه علوم پزشکی الف (در دو فاز طراحی و اجرا)» و در «طرحهای راهبردی: "ارائه برنامه جامع توسعه آموزش مجازی در دانشگاه های علوم پزشکی ایران" و "آینده پژوهی و آینده نگاری یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی در ایران" از اولویتهای اعلام شده است.
وی با اشاره به دو حوزه روش تدریس و حوزه روانشناسی شناختی و تربیتی گفت: در حوزه روش تدریس «طرحهای راهبردی: "توسعه بسته سیاستی بهبود کیفیت روشهای تدریس"» و در حوزه روانشناسی شناختی و تربیتی «طرحهای راهبردی: "طراحی و تدوین بستههای آموزشی جهت ارتقای توانمندی اساتید در حوزه نظریههای یادگیری – پروژه دانش پژوهی در حوزه محصولات آموزشی" اعلام شده است.
قائم مقام مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت و رهبری آموزشی «طرحهای توسعهای: توسعه الگوی مدیریت مناطق آمایشی (توسعهای در سطح مناطق آمایشی)" و "طراحی نقشه راه تحقق دانشگاه نسل سوم و چهارم در دانشگاه ..."» و «طرحهای راهبردی: "توسعه بسته سیاستی نیل به مرجعیت در علوم پزشکی" و "تدوین چارچوب مدیریت تغییر در فاز گذار به دانشگاه نسل سوم و چهارم" و "طراحی مدل برآورد نیروی انسانی مورد نیاز/ ظرفیت پذیرش دانشجو در نظام آموزش عالی علوم پزشکی" و "طراحی و استقرار نظام تامین و تخصیص مالی پایدار، عدالت محور آموزش عالی سلامت" و "توسعه الگوی تعیین مزیتهای نسبی علم و فناوری در دانشگاههای علوم پزشکی" و "توسعه الگوی برنامهریزی ماموریت گرایی و تمایز در دانشگاههای علوم پزشکی" معرفی شده است.
دکتر عسگری افزود: با عنایت به نزدیک شدن به زمان خاتمه پذیرش طرحهای تحقیقاتی (نیمه آبان ماه)، انتظار میرود که محققان و پژوهشگران در حوزه آموزش پزشکی با مشارکت فعال خود در این عرصه مهم و تاثیرگذار، موجبات ارتقای بیش از پیش نظام آموزش پزشکی را در کشور فراهم آورند.