بازنگری مدیریت منابع آب راه‌گشای مقابله با بحران آب/ باید به سمت مدیریت نرم‌افزاری حرکت کرد

مشاور وزیرنیرو در مدیریت حوزه های آبریز کشورگفت: باید رویکرد گذشته را تغییر داده و به سمت مدیریت نرم‌افزاری حرکت کنیم، همچنین ارتقای راندمان و بهره وری آب با مدیریت مصرف و فرهنگ سازی میسر است.

محمدتقی توکلی مشاور وزیرنیرو در مدیریت حوزه های آبریز کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در خصوص بحران آب در کشور اظهار کرد: اینکه ایران منابع آبی زیادی در اختیار دارد اما با توجه به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، کاهش بارندگی با بحران آب مواجه شده است و این بدین معنی نیست که روی مدیریت منابع مشکلمان صددرصد است.

او تصریح کرد: زمانی که با این مشکلات مواجه هستیم باید مدیریت ها را تقویت و رویکردها را تغییر دهیم.همچنین مصارف غیراصولی را حذف کنیم تا مصارف براساس بحث های اقتصادی باشد.

مشاور وزیرنیرو در مدیریت حوزه های آبریز کشور افزود: آب محور توسعه تمام بخش های صنعت و اقتصاد کشور است باید برنامه ریزی اصولی در جهت توسعه این منابع صورت گیرد.

او ادامه داد: باید رویکرد گذشته را تغییر داده و به سمت مدیریت نرم‌افزاری حرکت کنیم. همچنین ارتقای راندمان و بهره وری آب با مدیریت مصرف و فرهنگ سازی میسر است. بنابراین با این روند می توانیم بحران را پشت سر بگذاریم ضمن اینکه مردم هم باید همکاری های لازم را در این زمینه داشته باشند.

توکلی گفت: وزیر نیرو اعلام کرد که رویکردمان از تامین آب و عرضه بیشتر به مدیریت تقاضا و مصرف تبدیل بستگی دارد همچنین علاوه بر مدیریت آب و پساب ها برای آبهای غیرمتعارف نیز برنامه ریزی صورت گیرد.

402

کد خبر: 864662

وب گردی

وب گردی