اولین مناظره علمی معماری در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد

اولین مناظره علمی معماری با موضوع "فهم معمار معاصر از معماری ایرانی " با دیدگاه های متفاوت و جذاب توسط دکتر محمد مشایخی و دکتر مصطفی مصطفی زاده و با همت انجمن علمی دانشجویی مهندسی معماری دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این برنامه در سالن مرحوم کاظمی آشتیانی دانشگاه علم و فرهنگ و با هدف تبیین فرهنگ مناظره در بین جوامع دانشگاهی برگزار شد.

با توجه به چشم انداز علمی دانشگاه علم و فرهنگ و جهاد دانشگاهی در افق 1400 که در آن دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان مرکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی یکی از قطب‌های برتر علمی و تحقیقاتی به ویژه در مباحث نظری خواهد بود برگزاری این گونه برنامه‌های علمی در دستور کار واحدهای مختلف از جمله معاونت دانشجویی و فرهنگی می‌باشد.

امیرحسین گلسرخی، دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی معماری دانشگاه علم و فرهنگ گفت: در این برنامه که با استقبال خوب دانشجویان دانشگاه‌های مختلف همراه بود، مباحث چالشی در راستای موضوع برنامه مطرح شد. از جمله بررسی عوامل تاثیرگذار بر طراحی معمار معاصر که آیا می‌بایست طراح از فرم‌های ایرانی و یا از ریشه‌های آن استفاده نماید که هریک از اساتید به بیان نظرات خود در این موضوعات پرداختند.

در ادامه این برنامه دانشجویان نیز سؤال‌های خود را نسبت به موضوعات طرح شده در مناظره علمی بیان نمودند و اساتید نیز در فرصت مناسب پاسخگوی سوالات بودند.

در انتهای برنامه نیز از دانشجویان حاضر در کارگاه "طاق و اهنگ" که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه علم و فرهنگ و با حضور دانشجویان دانشگاه های مختلف تهران برگزار شده بود تقدیر به عمل آمد.

تیم اجرایی این برنامه انجمن علمی دانشجویی مهندسی معماری دانشگاه علم و فرهنگ بود.

کد خبر: 864695

وب گردی

وب گردی