کشف زمین خواری ۷۵ میلیارد ریالی در شهرستان چالوس

فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۷۵ میلیارد ریالی زمین خواری و آزادسازی ۱۸ هزار متر از اراضی ملی از زمین خواران در شهرستان چالوس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: در پی گزارش های مردمی مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از مناطق جنگلی و گردشگری شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران ، افزود : در جریان رسیدگی به این پرونده ماموران پلیس آگاهی چالوس با انجام تحقیقات پلیسی و هماهنگی های قضائی متهمان را که در قالب یک باند خانوادگی اقدام به تصرف زمین های این منطقه کرده بودند شناسایی و دستگیر کردند.

سردار میرفیضی در ادامه تصریح کرد : در یک عملیات منسجم توسط ماموران انتظامی و پلیس آگاهی شهرستان چالوس، زمین های تصرف شده از مالکیت متهمان خارج و حصار کشی های دور آن تخریب شد.

وی ارزش این زمین ها را که حدود ۱۸ هزار متر بوده است بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت : متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام مسئول انتظامی استان در پایان با اشاره به این که تجاوز به منابع طبیعی ، تجاوز به سرمایه های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این سرزمین است ، گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل ، همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است.

منبع:مهر

902

کد خبر: 864720

وب گردی

وب گردی