گرین کارت لاتاری باید لغو شود

رئیس‌جمهور آمریکا حمله تروریستی امروز «منهتن» را به مسئله مهاجرت ارتباط داد و گفت که فرد تروریست بر اساس گرین کارت لاتاری که مورد حمایت دموکرات‌ها است وارد آمریکا شده است و ورود مهاجران باید بر اساس شایستگی صورت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در یک پیام توییتری در خصوص حادثه تروریستی «منهتن» نیویورک که به کشته شدن دستکم 8 نفر منتهی شد، گفت: «فرد تروریست از طریق آنچه که «برنامه بخت‌آزمایی ویزا» (گرین کارت لاتاری) وارد کشور ما شده است. من خواستار ویزای مبتنی بر شایستگی هستم».

وی ادامه داد: «ما به شدت برای مهاجرت مبتنی بر شایستگی و نه سیستم‌های بخت‌آزمایی مورد قبول دموکرات ‌ها تلاش می‌کنیم. ما باید سخت گیر‌تر و هوشمندتر باشیم».

ترامپ تصریح کرد: «سرهنگ تونی شافر» گفت که «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات‌های سنا به وارد کردن مشکلات اروپایی‌ها به آمریکا کمک می‌کند. ما این حماقت را متوقف می‌کنیم».

در حادثه منهتن نیویورک، فردی به نام «سیف الله سایپف»، 29 ساله، با خودرو به سمت جمعیت حمله کرد و در نتیجه آن 8 نفر جان خود را از دست دادند و 15 نفر دیگر زخمی شدند.

شبکه ان‌بی‌سی گزارش داد که مهاجم حمله نیویورک در داخل وانتی که اجاره کرده بود، یادداشتی گذاشته که در آن نوشته با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است.

پیش از این، دونالد ترامپ در واکنش به این حمله تروریستی در توئیتر خود نوشت؛ به نظر می‌رسد یک حمله دیگر توسط یک فرد دیوانه به وقوع پیوسته است. قانون با دقت اجرا خواهد شد. جای این اقدامات در آمریکا نیست.

کد خبر: 864766

وب گردی

وب گردی