آزادی پنج روستای دیگر در حماه سوریه

در حالی ارتش سوریه به عملیات خود در شمال و شرق حماه ادامه می‌‎دهد که روند ارسال نیرو و تجهیزات به جبهه النصره در این منطقه همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز، همزمان با شدت گرفتن درگیری میان ارتش سوریه و تروریست های جبهه النصره (شاخه سوری القاعده)، صدها تروریست چینی وارد این منطقه شده اند.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی به نقل از شاخه رسانه ای القاعده تصاویری از حضور عناصر گروه تروریستی موسوم به «الحزب الترکستانی الصینی» در این منطقه منتشر کرد.

بنا بر این گزارش، این تروریستها توسط سرویس جاسوسی ترکیه آموزش دیده اند تا در اشغال استانهای لاذقیه، ادلب و حماه سوریه شرکت کنند.

منابع میدانی نیز اعلام کردند که طی چند روز گذشته بیش از ده تروریست چینی به دست ارتش سوریه از پای درآمده اند.

منابع خبری معارض هم خبر دادند که این تروریست های آموزش دیده مجهز به مدرنترین سلاح های غربی و شرقی هستند.

در همین راستا، خبرگزاری سانا اعلام کرد که ارتش سوریه موفق شده است در ریف شمال شرقی حماه کنترل 5 روستای جدید را به دست گیرد.

در جریان عملیات نیروهای مقاومت، روستاهای «رسم الأحمر، رسم الصاوی، رسم الصوان، مشیرفة عدوان و مشیرفة مویلح» در شمال و شمال غرب شهرک «الشیخ هلال» آزاد شد.

یک منبع میدانی نیز به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ارتش سوریه در بالاترین سطح آمادگی خود قرار دارد و خود را برای هر گونه حمله احتمالی النصره آماده کرده است.

یکی از فرماندهان میدانی نیز تأکید کرد که ارتش سوریه با توجه به درگیری داعش و النصره و موقعیت جغرافیایی این منطقه بسیار قوی به عملیات خود ادامه میدهد و شدیدترین درگیری ها در محورهای «الرهجان و سرحا» خواهد بود که مقر اصلی النصره در این منطقه به شمار میرود.

جنگنده های سوری همگام با ارتش این کشور، 8 تریلر حامل تانک را هدف قرار دادند. این تریلرها از روستای «البویدر» واقع در شمال «السعن» به سمت مواضع النصره در حرکت بودند تا به دست تروریستها برسد، ولی 6 عدد از آن منهدم شد.

ارتش سوریه و نیروهای متحد درصدد هستند که عناصر داعش و جبهه النصره را از مناطق اطراف جاده راهبردی «اثریا-الشیخ هلال» دور کنند.

ارتش سوریه روز گذشته در غرب شهرک «الشطحانیه» و در جریان درگیری با عناصر النصره، کنترل شهرک‌های «جب الجملان و رسم المیال» را به دست گرفت.

با آزادسازی این شهرک ها ارتش سوریه به فاصله 6 کیلومتری شهرک راهبری الرهجان رسیدند؛ این شهرک مرکز اصلی جبهه النصره در شرق حماه به شمار میرود.

کد خبر: 864770

وب گردی

وب گردی