فرماندار نیویورک: عامل حمله تروریستی منهتن در آمریکا جذب عقاید افراطی شده است

تحقیقات نشان می‌دهد مهاجم حمله نیویورک با داعش در ارتباط بوده و پس از سفر به آمریکا گرایش‌های افراطی پیدا کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، اندرو کوئومو، فرماندار نیویورک، روز چهارشنبه گفت: مظنون بازداشت شده در رابطه با حمله تروریستی در منهتن نیویورک با گروه تروریستی داعش در ارتباط بوده اما «در داخل این کشور جذب عقاید افراطی» شده است.

روز سه‌شنبه، یک مرد 29 ساله با یک کامیون به جمعیت حاضر در یک مسیر دوچرخه در منطقه منهتن نیویورک حمله کرد. در پی این حمله 8 نفر کشته و 11 نفر زخمی شدند. گفته می‌شود این مظنون در سال 2010 و از طریق لاتاری وارد خاک آمریکا شده بود .

کوئومو در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی ان ان گفت: «او بزدلی فاسد است که با داعش در ارتباط بوده و در داخل کشور به افراطی‌گری تمایل پیدا کرده است.»

او افزود شواهد نشان می‌دهد پس از آن که این مظنون وارد خاک آمریکا شد، درباره گروه تروریستی داعش و تاکتیک‌های گروه‌های تکفیری آگاهی یافته است.

پیشتر گزارش شده بود این مهاجم در کامیون دست‌نوشته‌ای قرار داده و در آن وفاداری خود به داعش را اعلام کرده است.

این در حالی است که فرماندار نیویورک پیش از این گفته بود حادثه اخیر، حمله «گرگ تنها» بوده است و مدرکی که نشان دهد این حمله به عنوان بخشی از برنامه دیگری انجام شده است، در دست نیست.

این مهاجم هدف گلوله نیروهای پلیس قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد. اکنون وی در بازداشت به سر می‌برد و انتظار می‌رود بهبود یابد.

این حادثه، مرگبارترین حمله تروریستی در نیویورک پس از حملات یازدهم سپتامبر به شمار می‌رود.

کد خبر: 864799

وب گردی

وب گردی