جدیدترین نظرسنجی نشان داد: افزایش حمایت شهروندان آمریکایی از استیضاح ترامپ

بر اساس یک نظرسنجی، با کاهش محبوبیت دونالد ترامپ، حمایت مردم آمریکا از استیضاح او به بالاترین سطح رسیده است. 49 درصد آمریکایی ها خواهان استیضاح رییس جمهورشان هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایندیپندنت، نتایج نظرسنجی جدید «پابلیک پالیسی» نشان داد حدود نیمی از آمریکایی ها از اسیتضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور حمایت کردند و درصد حمایت آنها هم اکنون به بالاترین سطح رسیده است.

اواخر ماه اکتبر سال جاری میلادی، 49 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که از استیضاح رئیس جمهور آمریکا حمایت می کنند. 41 درصد نیز با استیضاح او مخالفت کردند. ماه اکتبر ششمین ماهی است که نظرسنجی مربوط به استیضاح ترامپ انجام می شود.

حمایت 49 درصدی آمریکایی ها از استیضاح ترامپ در حالیست که محبوبیت او به پایین ترین سطح در ماه جاری میلادی رسیده است.

دونالد ترامپ در ماه اخیر با مشکلات زیادی مواجه شده است. از جمله آن می توان به اعلام جرم علیه برخی از اعضای پیشین ستاد انتخاباتی اش اشاره کرد. رابرت مولر، مسئول تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا روز دوشنبه علیه «پال منافورت»، رئیس پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ و همچنین جورج پاپادوپولوس، مشاور سیاست خارجی او، اعلام جرم کرد. پال منافورت در بازه زمانی ماه ژوئن تا اوت سال گذشته میلادی ریاست ستاد انتخاباتی ترامپ را بر عهده داشت. به دنبال انتشار گزارش‌هایی در خصوص اینکه وی میلیون‌ها دلار کمک مالی از یک حزب سیاسی حامی روسیه در اوکراین دریافت کرده است، وی از سمت خود کناره گیری کرد.

این در حالیست که دونالد ترامپ این اعلام جرم ها را «اخبار جعلی» خواند و تلاش کرد موضوع را به سمت هیلاری کلینتون و ارتباط وی با روس‌ها تغییر دهد.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که بیشتر آمریکایی ها باور ندارند که این تحقیقات در خصوص دخالت روسیه «اخبار جعلی» باشند و بیشتر آنها از ادامه تحقیقات مولر در خصوص کمپین ترامپ حمایت کردند.

روز گذشته هم نتایج نظرسنجی مؤسسه «گالوپ» نشان داد که سطح رضایت مردم از عملکرد ترامپ به پایین ترین سطح (33 درصد) رسیده است.

کد خبر: 864816

وب گردی

وب گردی