کشته و زخمی شدن  بیش از 180 مزدور سعودی در یمن

منابع نظامی از کشته و زخمی شدن بیش از 180 شبه نظامی وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در یمن، خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی المؤتمر نت، در پی عملیات نظامی گسترده ارتش یمن، کمیته های مردمی و داوطلبان قبایل علیه مواضع و مراکز تجمع مزدوران عربستان در ساعات گذشته، شمار زیادی از آنها کشته یا زخمی شدند.

به گفته یک منبع نظامی، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن حملات مزدوران سعودی را خنثی کردند و در پی آن، بیش از 180 نفر از مزدوران از جمله فرماندهان آنها کشته یا زخمی شدند.
جنگنده های متجاوز سعودی نیز بیش از 16 بار به مناطق المناره، القرن، الصافح و یام در منطقه نهم حمله کردند.

به گفته این منبع، از جمله کشته شدگان این عملیات، فرمانده تیپ موسوم به حفظ صلح در محور نهم و ادریس الدمینی فرمانده گردان یکم تیپ 139 و ابراهیم بلغیث یکی از فرماندهان، هستند.

خودروی زرهی بی ام پی و تجهیزات نظامی دیگر و توپ ضد هوایی 23 میلیمتری منهدم شد. همچنین تک تیراندازان 9 نفر از مزدوران را در مواضع مختلف این منطقه کشتند. در عین حال، در حملات گسترده ارتش و کمیته های مردمی به مواضع مزدوران سعودی در النهدین و التباب الحمر، شماری از آنها کشته و زخمی شدند.

ارتش یمن و کمیته های مردمی با حملات توپخانه ای، مراکز تجمع مزدوران متجاوز را در بنی حیدان و بوابة صلب در حریب نهم هدف قرار دادند.

عملیات پیشرفته و گسترده ارتش یمن، کمیته های مردمی و داوطلبان قبایل به منطقه جبل هان در استان تعز، به کشته و زخمی شدن بیش از 18 مزدور از جمله احمد الصاحفی از فرماندهان آنها و به غنیمت بردن تسلیحات متنوع منجر شد. همچنین 2 تن از مزدوران کشته و 7 تن دیگر در المخا زخمی شدند.

همچنین در عملیات پاکسازی جبل القوز در الکدحه در منطقه المعافر، شماری از مزدوران کشته و زخمی، و چند تن دیگر نیز اسیر شدند و تلاش مزدوران برای تحت کنترل گرفتن دوباره جبل القوز خنثی شد.

از سوی دیگر، در حملات گسترده قهرمانان ارتش یمن، کمیته های مردمی و داوطلبان به مواضع مزدوران در عصیفره در منطقه الضباب، چند تن از آنها کشته و زخمی شدند. همچنین یک مرکز تجمع خودروهای زرهی آنها در جنوب غرب مفرق موزع نیز هدف قرار گرفت و یکی از مزدوران سعودی در وادی صاله کشته شد.

در پی حمله به مواضع مزدوران سعودی در تبه المطار در منطقه صرواح استان مارب چند تن از آنها کشته و زخمی شدند. همچنین ارتش یمن و کمیته های مردمی با حملات توپخانه ای، مراکز مزدوران را در شمال صحرای میدی هدف قرار دادند.

به گفته این منبع، تک تیراندازان 4 تن از مزدوران سعودی را در الساق در عسیلان استان شبوه و 3 تن دیگر را در وقز در المصلوب و وادی شواق در الغیل استان الجوف به هلاکت رساندند.

عملیات غافلگیر کننده قهرمانان ارتش یمن، کمیته های مردمی و داوطلبان به مواضع مزدوران در وادی صقر در الساقیه در استان الجوف، منجر به کشته و زخمی شدن شماری از آنها شد.

در حملات به مواضع مزدوران سعودی در جنوب کهبوب و همچنین توقف پیشروی آنان در شمال شرق همین منطقه، مزدوران سعودی متحمل خسارات و تلفات زیادی شدند.

رسانه های سعودی به کشته شدن 3 تن از نظامیان خود در نجران اذعان کردند.

ارتش یمن و کمیته های مردمی با حملات توپخانه ای، مراکز تجمع نظامیان سعودی در الشرفه، رقابة السدیس و دیگر مواضع در نجران و همچنین مراکز تجمع مزدوران را در سلاطح و شرق ذو رعین غربی هدف قرار دادند.

تک تیراندازان دو تن از مزدوران را در گذرگاه الخضراء در نجران از پای درآوردند. همچنین مراکز تجمع نظامیان سعودی در مجازه و اسعر در عسیر هدف حملات توپخانه ای قرار گرفت.

از سوی دیگر، یگان موشکی مراکز نظامیان سعودی و تجهیزات آنها را در جبل العزه در جیزان، با استفاده از موشک‌های کاتیوشا موشک باران کرد که به شعله ور شدن آتش و فرار گروهی نظامیان منجر شد. در عین حال، مراکز تجمع نظامیان سعودی در الفریضه و المعنق هدف حملات توپخانه ای قرار گرفت.

کد خبر: 864820

وب گردی

وب گردی