زرگرپور: مطالبه اصلی مردم اصفهان امنیت و آرامش است‌

استاندار سابق اصفهان ۵ توصیه پیرامون مدیریت این استان را به محسن مهرعلیزاده استاندار جدید ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه استاندار جدید اصفهان با حضور وزیر کشور، اظهار داشت: واقعیت این است که از 6 ماه قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری به کرات خدمت وزیر کشور رسیدم و درخواست کردم که من را از ادامه مسئولیت معذور کند و امروز از صمیم قلب از ایشان تشکر می‌کنم که درخواست بنده را قبول کردند، بعد از 40 سال فعالیت اجرایی در کشور و بعد از 50 ماه مسئولیت در اصفهان من را معاف کردند.

وی گفت: به هرحال اصلی‌ترین وظیفه حکومت‌ها بحث امنیت و آرامش است، در تاکیدات مکرر در جلسات مختلف در بحث امنیت و آرامش و ایجاد فضا برای توسعه و عمران مسائلی مطرح شده است، مقام معظم رهبری نیز پیرامون امنیت اصفهان تاکید داشتند و خدا را شکر می‌کنم در 50 ماه قبل به اعتراف همه مسئولان سیاسی و اجرایی و عقلای اصفهان امنیت و آرامش و فضای کار در اصفهان ایجاد شده است.

استاندار سابق اصفهان تصریح کرد: اینکه در طول 50 ماه گذشته یک جلسه سیاسی، فرهنگی و موسیقی لغو نمی‌شود اقدام بزرگ است، علی‌رغم اینکه ما در صنعتی‌ترین استان کشور هستیم و صدها تجمع و راهپیمایی انجام شد و همه آنها با تدبیر و در امنیت انجام گرفت.

وی افزود: نخستین توصیه‌ای که به استاندار جدید می‌کنم این است که مردم اصفهان مطالبه اصلیشان امنیت، آرامش و ایجاد فضا برای کار است و این موضوع را باید مورد توجه قرار دهد.

زرگرپور گفت: استانی با این وضعیت باید برنامه بلندمدت داشته باشد که انتظار می‌رود که استاندار پیگیر آن باشد، ما نخستین استانی بودیم که سند آمایش سرزمین در آن تهیه شده و می‌دانیم که در 20 سال آینده چه باید بکنیم و این اقدامات در زمینه گردشگری و علم و فناوری است.

وی ادامه داد: بنابراین توصیه دوم من به مدیریت اصلی استان این است که باید اولویت بعدی خود را به استقرار منطقه ویژه علم و فناوری بگذارد و بعد به بخش گردشگری توجه کنند، در طول 4 سال گذشته گردشگری در استان با رشد 500 درصدی همراه بوده و تعداد تخت‌های هتل 200 درصد رشد است و 89 هتل در حال ساخت است، برنامه این است که میزان ورود گردشگر به یک میلیون نفر برسد و در قالب سند جامع گردشگری این زمینه قابل انجام است. شهر هنر که مصوبه شورای برنامه‌ریزی دارد نیز بایستی در استان اجرایی شود.

استاندار سابق اصفهان بیان کرد: در سال 92 آلوده ترین شهر کشور اصفهان بود، در این سال 47 روز هوای سالم داشتیم و امسال 200 روز هوای سالم داریم و آخر امسال طرح کاهش آلودگی هوا ادامه پیدا خواهد کرد و هدف رسیدن به هوای پاک مدنظر است، بنابراین از استاندار خواهش می‌کنم که رسیدن به این هدف را با اولویت پیگیری کند.

وی افزود: در ارتباط با طرح‌های عمرانی تا آخر امسال خط یک مترو اصفهان جنوبی‌ترین نقطه را به شمالی‌ترین نقطه وصل می‌کند، خط 2 و 3 آماده شده است و در طول دولت دوازدهم می‌شود این 3 خط را به بهره‌برداری رساند.

زرگرپور با اشاره به قضیه آب که اصلی‌ترین موضوع در اصفهان است، گفت: نخست اینکه مسائل حوضه آبریز زاینده‌رود ظرف 40 سال انجام شده و ظرف 4 سال رفع نمی‌شود مگر معجزه شود ما که اهل معجزه نبودیم. اما درباره آب اتفاقات زیادی انجام شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی تصریح کرد: در سال 92 به ما می‌گفتند که همه چیز از بین رفته اما امروز مردم می‌گویند چرا طرح 9 ماده‌ای سرعت لازم را ندارد، دولت عزم خود را برای احیای حوضه زاینده‌رود نشان داد و برای نخستین بار در کشور ابتکار اصفهان بود که این طرح ایجاد شد، برای نخستین بار بحث تثبیت حق‌آبه، صندوق خسارت، ماموریت بارگذاری در زاینده‌رود و طرح گلاب در کشور در اصفهان انجام شده است.

استاندار اصفهان گفت: در طرح 9 ماده‌ای 2 بند مشکل دارد و اگر نمایندگان ما این طرح را در کشوی خود نگذاشته بودند و قفلش نکرده‌ بودند اتفاقاتی در این حوزه رخ می‌داد، اکنون قسمت اعظمی از این طرح انجام شده و اگر مسئولان پایتخت نشین همکاری خود را قطع نمی‌کردند این طرح انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: در طول 8 سال دولت قبل 4 بار به بخش کشاورزی آب داده شد و در طول 4 سال گذشته هر 4 سال به کشاورزان آب داده شد، انتظار نداشته باشید که پدیده‌ای که ظرف 40 سال انجام شده 4 ساله رفع شود. مسئله طرح 9 ماده‌ای مسئله سیاسی و اجتماعی است که امیدواریم استاندار جدید اصفهان آن را پیگیری کند.

زرگرپور بیان کرد: از مردم بابت تمام کمبودها و قصورهایی که در استان اصفهان وجود دارد عذرخواهی می‌کنم، وظیفه ما این بود که آنها را به حداقل برسانیم که در حد مقدورات انجام دادیم.

به گزارش تسنیم، یکشنبه هفته جاری و با تصمیم هیئت دولت محسن مهرعلیزاده به عنوان استاندار جدید اصفهان انتخاب شد تا دوره مدیریت 4 ساله رسول زرگرپور به عنوان استاندار اصفهان پایان یابد.

زرگرپور در تاریخ 31 شهریور 92 به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شده بود.

901

کد خبر: 864921

وب گردی

وب گردی