به طور جدی در حال پیگیری لایحه امنیتی زنان هستیم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:در حال حاضر به طور جدی در حال پیگیری لایحه امنیتی زنان هستیم.

دکتر معصومه ابتکار در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به طرح اطلس زنان و خانواده گفت:در حال حاضر به طور جدی در حال پیگیری لایحه امنیتی زنان هستیم و این لایحه با همکاری قوه قضائیه در حال تنظیم است.

وی ادامه داد: لایحه امنیت زنان، لایحه بسیار مهمی برای پیشگیری از خشونت بر علیه زنان و کودکان است که در حال حاضر در کمیسیون نهایی دولت مطرح و کارشناسی های لازم انجام شده است و در کنار آن نشست های مشترکی با قوه قضائیه برگزار کرده ایم که روز گذشته من در این نشست شرکت کردم .در این نشست مباحث مرتبط بالایحه تامین امنیت اجتماعی زنان به صورت مبسوط مورد بحث قرار گرفت و امیدواریم به زودی یک لایحه خوب، جامع، کاربردی و بازدارنده برای امنیت زنان داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: این لایحه بسیار مهم است و یک جنبه فرهنگی دارد و اینکه در فرهنگ ما نسبت به مسئله امنیت زنان یا خشونت در خانواده ها باید مواردی پیش بینی شود.

ابتکار تاکید کرد: قانون نیز نیازمند فرهنگسازی است و می تواند فرهنگ را اصلاح کند و باید این مسئله نیز مد نظر قرار داد که یک قانون می تواند رفتارهای مبتنی بر اخلاق و موازین در خانواده را اصلاح کند تا کمتر شاهد آسیب و خشنونت باشیم.

701

کد خبر: 864931

وب گردی

وب گردی