نخستین جشنواره کارآفرینی آموزشی برگزار می‎شود

نخستین جشنواره کارآفرینی آموزشی با شعار "یاددهی نوآورانه، یادگیری کارآفرینانه و هم آفرینی ارزشی" در روزهای 15 و 16 آبان ماه 1396، در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی با هدف شناسایی کسب و کارهای نوآورانه آموزشی و تشویق دانشجویان و جامعه به سوی کارآفرینی آموزشی برگزار می گردد.

به گزارش ایسکانیوز، کارآفرینی آموزشی، کسب و کاری است که در فرایندها، محصولات، خدمات، مشتریان، منابع و ساختارهای رسمی و غیررسمی آموزشی دارای نوآوری است و معمولا در بخش خصوصی و شرایطی که به تقاضاها در حوزه آموزش پاسخ داده نشده است، راه اندازی می شود.

با توجه به اهمیت آموزش، در ارتقای اصلی ترین زیرساختهای یک جامعه و با عنایت به اهمیت به روز بودن و متناسب بودن آموزش با اقتضائات روز جامعه، کارآفرینی آموزشی از اهمیتی دو چندان برخوردار می شود تا جایی که برخی حتی آن را پیش نیاز برخورداری از یک نظام آموزشی موثر و موفق می دانند. این جشنواره که توسط گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی و با حمایت معاونت فرهنگی – اجتماعی دانشگاه برگزار می گردد، شامل شش بخش سخنرانی و ارائه تجارب کارآفرینان آموزشی، نشست تخصصی، کارگاهی، نمایشگاهی و بازدید، مسابقه کارآفرینی آموزشی و تقدیر از کارآفرینان آموزشی برگزیده می باشد.

در بخش سخنرانی و ارائه تجربه، دانشگاه، میزبان کارآفرینان آموزشی و صاحب نظران این حوزه خواهد بود. برخی از مهمانان این بخش، دکتر رحیم عبادی، رییس موسسه آموزش عالی مهر البرز، مهندس محمد رشیدی، مدیرعامل فرانش، دکتر علی حسینی خواه، مدیر موسسه راه تازه مدارس دنیا و محمدحسن داوودی، مدیر مجموعه صبح رویش می باشند. موضوع نشست تخصصی "فرصت های کسب درآمد و ارزش آفرینی در آموزش" با حضور سرکار خانم دکتر پریسا ریاحی، مدیر کل توسعه کارآفرینی وزارت کار، دکتر رجبعلی برزویی، ریاست پردیس دانشگاه شهیدبهشتی، دکتر علی عبدالهی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهیدبهشتی، دکتر عماد قائنی، مشاور و مدرس توسعه رهبری و استعداد، دکتر محمد قهرمانی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهیدبهشتی و مهندس مرتضی پرهیزکار، عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی برگزار می گردد. کارگاه "بازاریابی دیجیتال در صنعت آموزش" برای نخستین بار در جشنواره کارآفرینی آموزشی توسط آقای مهندس مهدی فریمانی برگزار می شود. همچنین کارگاه های "بررسی راهکارهای شایع در محصولات یادگیری: ۱۹ روش درآمدزایی محصولات آموزشی در دنیا"، "طراحی سرویس های یادگیری الکترونیکی با رویکرد نیاز نسل های بعد" و "طراحی محصولات فناوری یادگیری با روش های تفکر طراحی" با حمایت مرکز همکاریهای فناوری و نوآوری ریاست جمهوری برگزار می شود. مسابقه ملی کارآفرینی آموزشی با حضور بیش از 20 تیم برگزار و 8 تیم برتر در روز جشنواره به ارائه مدل نهایی طرح کسب و کار خود می پردازند که از بین آنها 3 تیم به عنوان برگزیدگان نهایی مسابقه انتخاب خواهند شد و علاوه بر دریافت هدایای نقدی، لوح و تندیس نخستین جشنواره کارآفرینی آموزشی را نیز دریافت خواهند نمود. همچنین سازمان فناوری اطلاعات به هریک از سه تیم برتر که در فضای اپلیکشن، کسب و کار خود را طراحی کرده باشد، مبلغ 15 میلیون تومان وام اعطا خواهد نمود، شرکت هاب نیز از میان ایده های دریافتی، یک یا چد مورد را به عنوان برگزیده/برگزیدگان ویژه شرکت هاب جهت تجاری سازی محصولات و خدمات انتخاب خواهد نمود.

بخش دیگر جشنواره شامل تقدیر از کارآفرینان آموزشی است که با اعلام فراخوان و تحقیق و تفحص، کارآفرینان آموزشی شناسایی و بر اساس شاخص ها مورد ارزیابی کمیته مربوطه قرار خواهند گرفت و از تعدادی از آنان تقدیر به عمل می آید. در بخش نمایشگاهی، سالنی به وسعت حدود 600 متر به منظور اعطای غرفه به موسسات نوآور در حوزه آموزش که برخی از آن ها شامل مکتبخانه، شاپرک، بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان، موسسه آموزش عالی مهرالبرز، مدیر اینفو و انجمن علمی آموزش و توسعه منابع انسانی ایران می باشد، اختصاص می یابد. همچنین یک غرفه به اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که کارآفرین در حوزه آموزش هستند، تخصیص داده خواهد شد. امید است این جشنواره بتواند فرصت تعامل و تبادل دانش، خدمات و محصولات میان موسسات کارآفرین در عرصه آموزش و دانشگاه را فراهم نماید. همچنین ایجاد انگیزه، شور و اشتیاق میان دانشجویان برای راه اندازی کسب و کارهای نوآورانه آموزشی را موجب گردد و مدعی باشیم که آموزش فرصت خوبی برای کسب درآمد و از همه مهتر ارزش آفرینی اجتماعی است و کارآفرین توسعه یافته توسط آموزش، مجدد به دامان آموزش بر گردد تا دین خود را بدان ادا و موجبات توسعه آموزش را فراهم آورد.

کد خبر: 864955

وب گردی

وب گردی