با تسخیر لانه جاسوسی، هیمنه آمریکا در اندیشه مردم و ملت‌های دنیا شکسته شد

مسئول بسیج دانشجویی واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مبتنی بر شعارهای انقلاب اسلامی بود.

جلال عادلی، مسئول بسیج دانشجویی واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در گفت و گوی اختصاصی با سرویس دانشگاه ایسکانیوز قطع رابطه آمریکا را در بعد ایدئولوژیک متناسب با روند انقلاب دانست و گفت: این اتفاق همان چیزی بود که مظلومان دنیا از این انقلاب به معنای واقعی کلمه انتظار داشتند.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی رحمه الله علیه پس از تسخیر لانه جاسوسی، گفت: بعد از تسخیر لانه جاسوسی امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب دوم رخ داد. و این دقیقا در راستای تکمیل عملی انقلاب در بعد شعارهای جهانی و تصفیه وابستگان داخلی و مرتبطان امریکا در بعد داخلی بود.

عادلی قطع رابطه ایران و آمریکا قطع رابطه مظلوم با ظالم دانست و افزود: امام خمینی (ره) در مورد قطع ارتباط هم فرمودند که اگر امریکا یه کار درست انجام داد همین بود.

وی آمریکا را دولتی سلطه‌جو توطئه‌گر خطاب کرد و گفت: آمریکا ظالمی است که بعلت خوی سلطه جویی، همواره توطئه و کارشکنی می‌کند. غائله های فراوانی که سفارت امریکا در ایران هدایت می‌کرد بعد از تسخیر لانه جاسوسی اسنادش برملا شد.

مسئول بسیج دانشجویی واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران قطع ارتباط با آمریکا را موجب رشد انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: وقتی ستاد فرماندهی آشوب و بلوا در یک کشور از بین برود، قطعا به روند رشد انقلاب نوپا کمک شایانی می‌کند. تسخیر لانه جاسوسی هم در بعد داخلی و هم در بعد خارجی عواید زیادی نصیب جمهوری اسلامی کرد.

عادلی ادامه داد: قطع ارتباط با کشوری که در اقتصاد قدرتمند است، ابتدا سختی هایی را به همراه دارد، اما این فرصتی برای رشد، خودکفایی و استقلال بیشتر می‌شود.

وی تسخیر لانه جاسوسی را اقدامی عزتمندانه خواند و افزود: مردم کشوری تازه انقلاب کرده، سفارتخانه یک به ابرقدرت که بمنزله خاک آن کشور بود بدون هیچ واهمه‌ای و به دلیل توطئه های مکررش علیه مردم ایران، تسخیر کردند، این اقدام عزت ملت را بیشتر به نمایش گذاشت.

این دانشجوی بسیجی تاثیر تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان را در دنیا بسیار گسترده خواند و گفت: اثر مستقیمی که این اقدام بر آمریکا گذاشت یک دوره ای شدن ریاست جمهوری کارتر بود چرا که آمریکا را در موضع انفعال قرار داد.

وی تاثیر این اقدام دانشجویی را در بعد اجتماعی رسیدن پیام انقلاب یعنی ظلم ستیزی دانست و افزود: در جهان از اندونزی، مالزی، پاکستان، سوریه، یمن، فلسطین گرفته تا قلب اروپا و امریکا، این خبر به گوش مظلومان رسید که پیام ظلم ستیزی و خروش پابرهنگان بود. که این شروع و پیش زمینه انقلاب حضرت ولی عصر (عج) خواهد بود.

جلال عادلی گفت: جبهه استکبار و صهیونیزم با دستگاه بلندبالای تبلیغاتی و رسانه ای سعی در تحریف و بد جلوه دادن این حرکت مردمی دارد، و در این شرایط وظیفه انقلابیون را برای روشنگری در این زمینه دو چندان می‌کند.

وی شکست هیمنه ابرقدرت دنیا در اندیشه مردم و ملتها را از اثرات تسخیر لانه جاسوسی عنوان کرد و با اشاره به شکسته شدن بت شرقی و غربی، گفت: این اتفاق دسته بندی جدیدی در معادلات جهانی به وجود آورد و آن صدای سوم و مستقل و جدید بود.

عادلی گفت: هرچند تجمع و تلاش برای تعطیل کردن سفارتخانه امریکا در برخی کشورهای مسلمان در آن زمان به علت وابستگی حکامشان به آمریکا، به سرانجام نرسید؛ اما در بلند مدت اثر این «تحقیر بزرگ» به نقل از خود امریکایی ها، باعث پرورش تفکر ضد ظلم و استکبار بود.

وی در ادامه افزود: نتیجه به وجود آمدن این تفکر، پدید آمدن جبهه های مقاومت مردمی و مستقل در نقطه های مختلف جهان یعنی در لبنان، یمن، سوریه، عراق، امریکای لاتین که روزی حیات خلوت امریکا بود و همینطور در کشورهای مسلمان افریقا را به همراه داشت.

عادلی همچنین تاسیس داعش توسط آمریکا و ایادی استکبار را دلیلی برای به انحراف کشیدن خط حق طلبانه جوانان مسلمان علیه ظلم دانست.

وی در خصوص اجرای برنامه در روز 13 آبان گفت: برنامه اصلی ما شرکت در راهپیمایی 13 آبان است. قطعا یاد و خاطره ان واقعه باید زنده نگه داشته شود، اما در کنار آن باید این انقلاب دوم یعنی تسخیر لانه جاسوسی نیز تبین شود در غیر این صورت امریکا با استفاده از ابزارهایی مثل هالیوود با تحریف این رویداد، از این فرصت بزرگ و الهی علیه خود انقلاب استفاده خواهد کرد.

وی به دیگر برنامه های بسیج دانشجویی در روز 13 آبان اشاره کرد و اعلام کرد: برگزاری کرسی ازاد اندیشی با عنوان «چرا قطع رابطه با امریکا» و پرسش و پاسخ توسط اساتید خبره بهترین روش برای تبین این واقعه است که سعی داریم این برنامه و برنامه هایی از این دست را اجرا کنیم.

عادلی در خصوص مذاکرات ایران و 5+1 که منتهی به توافقنامه برجام شد گفت: «آزموده را آزمودن خطاست» مصداق بارز برجام است. در همین واقعه تسخیر لانه جاسوسی، امریکا توافقنامه الجزایر را امضا کرد تا بواسطه ازادی گروگان ها به شروط ایران و تعهدات پایبند شود. تعهداتی چون رفع تحریم و آزادسازی اموال ایران و از این دست؛ که دقیقا مانند برجام نقض عهد کرد.

وی افزود: بدعهدی آمریکا برای افراد باتجربه و بی غرض، مانند رهبر معظم انقلاب مشهود بود و ایشان مکررا تذکر دادند که طرف مقابل عهدشکن است، اما برخی در داخل به این توصیه ها توجه نکردند.

عادلی با اشاره به بیانی از مقام معظم رهبری ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند برجام کلاس درس بود و تجربه تاریخی شد برای آنها که قرارداد الجزایر را دیدند و جوانانی که فقط آن قرارداد را شنیدند. بطور عملی و زنده عهدشکنی آمریکا ثابت شد؛ اما با تجربه ای تلخ.

این فعالی دانشجویی افزود: عملکرد امریکا در قضیه برجام، باعث شد حتی موافقان ایجاد رابطه با امریکا در کنار بقیه اقشار علیه آمریکا قرار گیرند. رییس جمهور که روزگاری حل مشکلات را منوط به مذاکره میدانست الان مذاکره را دیوانگی می‌داند که این نشان دهنده همگرایی درون کشور است.

وی سیاست فعلی ایران در قبال بدعهدی های آمریکا را همگرایی علیه این دولت دانست و گفت: باید در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و با اجرای اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی و اعتماد به سرمایه های انسانی داخل مسیر پیشرفت کشور را تسهیل کنیم.

این مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه با بیان فرمایش مقام معظم رهبری که راه برون رفت از مشکلات کشور و تحریم ها را عمل به اقتصاد مقاومتی دانستند، گفت: ما این استقلال و اقتدار را در زمینه دفاعی و نظامی تجربه کردیم باید در اقتصاد هم عملی کنیم، قطعا ذهن سازنده موشک نقطه زن چند زمانه، می‌تواند در تولید ماشین و لوازم خانگی نیز پیشرفت به ارمغان آورد.

عادلی وظیفه دانشگاه ها و به خصوص دانشجویان بسیجی را تدوین طرح های خودکفا محور در همه زمینه ها دانست و افزود: مطالبه و تلاش در اجرای این طرح ها و مطالبه اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی از مسئولان، سران قوا، نمایندگان و مسئولان از وظایف دانشجویان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

با توجه به فرارسیدن ایام همایش پیاده روی اربعین حسینی، عادلی با اعلام خبر اعزام گروهی از دانشجویان برای شرکت در این مراسم گفت: تلاش کردیم با ایجاد فضای آسوده برای دانشجویان با مکاتبات جهت دریافت تسهیلات و رفع مشکل غیبت ها عزیزان را راغب به حضور در این کنگره بزرگ شیعیان کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کار جهادی توسط دانشجویان اشاره و اظهار کرد: گروه جهادی دندانپزشکی منتظران ظهور بزرگترین گروه جهادی دندانپزشکی کشور افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود.

وی افزود: این گروه جهادی همچنان به فعالیت ده ساله خود ادامه میدهد، تابستان سال جاری با حضور 110 نفر، بیش از پنج هزار نفر در مناطق محروم توسط این گروه ویزیت شدند.

عادلی به برگزاری دو برنامه جهادی دندانپزشکی در حاشیه تهران اشاره کرد و گفت: به مردم محروم قرچک و ورامین و مردم حاشیه نشین تهران و شهرری خدمات دندانپزشکی ارائه شده است و در تدارک برگزاری یک برنامه 4 روزه به مناسبت شهادت امام رضا علیه السلام هستیم.

کد خبر: 864983

وب گردی

وب گردی