ماهانه  4 میلیون نسخه نشریه کاغذی در آموزش و پرورش منتشر می شود/ضرورت جلوگیری از حیف و میل بودجه

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت:ماهانه حدود 4 میلیون نسخه نشریه کاغذی در آموزش و پرورش منتشر می شود و به همین دلیل لازم است چاپ مجلات و نشریات با بودجه بیت‌المال در آموزش و پرورش ساماندهی شود.

به گزارش ایسکانیوز مرتضی نظری رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد : ماهانه حدود 4میلیون نسخه نشریه کاغذی در آموزش و پرورش منتشر می شود و به همین دلیل لازم است چاپ مجلات و نشریات با بودجه بیت‌المال در آموزش و پرورش ساماندهی شود.

نظری با بیان اینکه انتشار مجلات کاغذی و چاپی باید توجیه داشته باشد، گفت: با توجه به تنگناهای مالی آموزش و پرورش، باید در فهرست بزرگی از اقدامات و اقلام تبلیغاتی مانند چاپ مجلات، نشریات، بروشورها و بنر های تبلیغاتی وتشریفاتی تجدید نظر شود.

وی اعلام کرد؛ از این پس مسئولان روابط عمومی در تمام ادارات آموزش و پرورش کشور جلوی هرگونه تبلیغات در قالب اقلام چاپی وکاغذی، بنر، بروشور و مانند آن مگر در موارد خیلی ضروری را خواهند گرفت و شایسته است سایر معاونت ها و سازمان ها نیز با هدف صرفه جویی، چنین اقداماتی را در مجموعه تحت مدیریت خود صورت دهند.

نظری افزود: در معاونت ها و سازمان های ستادی، اشتیاق زیادی برای چاپ بروشور و مجله در برنامه ها و فعالیت ها وجود دارد که در عموم موارد شاهد انتشار تصاویر مدیران در حالت‌های مختلف هستیم که فاقد فایده ملموس و مشخص است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی موجود در آموزش و پرورش باید در خدمت انعکاس ماموریت های اصلی آموزش و پرورش و اهداف تربیتی باشند نه مطرح کردن روسا و رزومه سازی برای مدیران. سایت ها ی ادارات آموزش و پرورش نیز باید جریان خبر واطلاع رسانی را با محوریت عناصر معلم، دانش آموز و مدرسه و خانواده پیش ببرند و از راه انداختن آلبوم تصویری مدیران بپرهیزند.

نظری در پایان با اشاره به تاکید اخیر وزیر آموزش و پرورش در شورای معاونان این وزارتخانه افزود: مقرر شد تمام دوایر ستادی و استانی از تبلیغات غیر ضروری و استفاده از ادبیات ستایشگرانه و متملقانه و نیز سایر تشریفات زائد به ویژه در برنامه ها، همایش ها و سفرها جلوگیری کنند.

وی در پایان افزود: پیش بینی ما این است که اگر ادارات آموزش و پرورش، معاونت ها و سازمان های ستادی همگی چنین صرفه جویی های کوچکی را از خود شروع کنند، می توان به بهره وری بیشتر در مدیریت بودجه به نفع اهداف آموزش و پرورش و تقویت مدرسه دست یافت.

مهر

700

کد خبر: 865025

وب گردی

وب گردی