ویزای اربعین زائران آذربایجان شرقی در کمتر از ۳۶ ساعت صادر می‌شود

مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی گفت:ویزای اربعین در استان آذربایجان شرقی با بسیج پرسنل این سازمان در کمتر از ۳۶ ساعت برای متقاضیان صادر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، امیر روحی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به صدور ویزا برای متقاضیان اربعین حسینی در استان اظهار کرد: با نزدیک شدن به اربعین حسینی صدور ویزا در استان آذربایجان شرقی با حضور نمایندگان کنسولی عراق در تبریز امورات صدور روادید برای زائران در کمتر از 36 ساعت کاری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد نمایندگان کنسولی عراق در تبریز 6 نفر است گفت: در مصاحبه‌ای تعداد کارمندان کنسولگری عراق مستقر در تبریز سه نفر اعلام شده است که این تعداد درست نیست و در حال حاضر شش نماینده از کنسولگری عراق در دفتر تبریز مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: تنها وقفه‌ای که در روند صدور ویزاها ایجاد شد، مربوط به سامانه‌ سماح بود که حدود 4-5 روز در کل کشور اتفاق افتاد. گذرنامه‌هایی که در آن مدت آمد و دپو شد و ما بعد از آن وقفه، 12 نفر از 13 کارمند خود را بسیج کرده‌ایم و تا ساعت 4:00 بامداد امورات مربوط به صدور روادید را انجام می‌دهیم تا مشکل و تأخیری از این بابت به وجود نیاید.

مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی، افزایش زمان صدور ویزا به 3 تا 5 روز را تکذیب کرد و افزود: ویزای اربعین در استان آذربایجان‌شرقی در کمتر از 36 ساعت صادر شده و اگر فردی صبح امروز مدارک خود را تحویل کارگزار دهد، می‌تواند گذرنامه‌ خود را همراه با روادید روز چهارشنبه تحویل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع افزایش زمان صدور ویزا مربوط به زمانی است که روند ثبت‌نام و صدور متوقف شده بود و از پنجشنبه که مجددا شروع به فعالیت کرده‌ایم، صدور ویزا تقریبا به روز شده است و کارگزاران گذرنامه‌هایی را که امروز تحویل می‌دهند، می‌توانند فردا پس بگیرند.

روحی ملکی با تأکید بر اینکه اعلام زمان طولانی برای صدور ویزا از سوی کارگزاران به علت کم کاری آنها در رساندن مدارک است، بیان داشت: هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و نهایت تلاش همکاران در راستای صدور به موقع روادید است و همانگونه که عرض شد با فعالیت شبانه‌روزی همکاران، روادید در کمتر از دو روز به کارگزار مربوطه تحویل داده می‌شود.

901

کد خبر: 865036

وب گردی

وب گردی