آخرین اخبار از مشکل تردد زائران پاکستانی اربعین در مرز میرجاوه

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: با رایزنی های دیپلماتیک میان مرزبانان ایران و پاکستان، مشکلات تردد زوار پاکستانی در نقطه صفر مرزی میرجاوه حل شد.

به گزارش ایسکانیوز،مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مردمیاربعین سیستان و بلوچستان سیدمجتبی طباطبایی زاده گفت: از صبح امروز و با نتیجه دار شدن پیگیری ها، روند خروج زائران حسینی اربعین از کشور پاکستان افزایش یافته و دیگر شاهد مشکلات و مصائب روزهای گذشته در مرز پاکستان نیستیم.

وی ادامه داد: دولت پاکستان با حفظ حرمت انسانی در حال خدمت رسانی به زوار است و مقرر شده تا با تدبیر خود و در صورت امکان، ماموران گذرنامه با حضور در داخل اتوبوس های زوار، امور گمرکی آنان را انجام دهد تا دیگر زمان زیادی از زوار تلف نشود.

وی تاکید کرد: متاسفانه در روزهای گذشته و با توجه به بروز برخی سوءتفاهم ها، عده زیادی از زائران اربعین، در داخل کشور پاکستان محبوس شده و امکان خروج به سختی فراهم می شد که هم اینک شاهد تردد روان و قابل قبول آنان هستیم.

طباطبایی از زحمات و پیگیری های همه مسئولان استانی، شهرستانی، نظامی، ستاد مردمی اربعین و به ویژه رسانه ها قدردانی کرد.
به گفته رئیس ستاد اربعین سیستان و بلوچستان 145 هزار و 386 زائر پاکستانی عتبات عالیات از ابتدای امسال تا کنون از مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده اند.

علی اصغر میرشکاری اظهار داشت: 27 هزار نفر از این زوار در ایام محرم و صفر از طریق مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شده اند.

وی بیان کرد: همچنین 268 دستگاه اتوبوس پاکستانی حامل زائران تا کنون از طریق مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی افزود: 2 تیم بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مرز میرجاوه و زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان به منظور خدمات رسانی به زوار پاکستانی مستقر هستند.

وی تصریح کرد: هزار و 300 کودک پاکستانی تا کنون واکسینه شده اند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 6 هزار و 800 نفر از این استان تا کنون در سامانه سماح به منظور شرکت در پیاده روی اربعین نام نویسی کرده اند.

میرشکاری اظهار داشت: هزار و 538 نفر از اتباع افغانستان برای نخستین بار امسال برای پیاده روی اربعین نام نویسی کرده اند.

سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.

کد خبر: 865073

وب گردی

وب گردی