سرعت و نظم در ارایه خدمات به زائرین پاکستانی باید در دستور کار خدام باشد

استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از روند پذیرش زوار پاکستانی أربعین سرعت ونظم در ارایه خدمات به زائرین را خواستار شد و بر حفظ کرامت انسانی آنان تاکید کرد.


به گزارش ایسکانیوز؛ علی اوسط هاشمی استاندار صبح امروز از روند خدمت رسانی به زوار پاکستانی در مرز میرجاوه بازدید کرد و گفت: خدمت به این زائرین که زائر مشهد و قم و عتبات عالیات هستند برای خادمین افتخار بزرگی است که خادم الائمه هستند.
وی با بیان اینکه نفس و قدوم زائرین برای استان متبرک است، افزود: میرجاوه به عنوان یک شهر سنی نشین اولین منزل زائرین پاکستانی به کشور است که مورد استقبال و میزبانی مردم میرجاوه قرار می گیرند و بایستی در این اخوت و همدلی، برای رفع تشنگی زمین و بارش. رحمت الهی دعا کرد.
استاندار در رابطه با برخوردها و رفتارهای خشن مسئولین پاکستان با زوار کشورشان گفت: این موضوع را بصورت جدی پیگیری کرده ایم و در نشست های آتی با مقامات دولتی پاکستان این موضوع را بصورت جدی متذکر خواهیم شد.
آقای هاشمی بر حضور مستمر نمایندگان تام الاختیار دستگاه های متولی در میرجاوه تا زمان اعزام همه ی زائرین تاکید کرد و ارزان سازی و ارزش گذاری خدمات را خواستار شد.
وی همچنین از تلاش های صورت گرفته برای پذیرش زوار از طریق مرزهای جنوب استان در سال های آتی خبر داد و افزود: با اجرای این طرح، تمرکز و افزایش تعداد زوار در مرز میرجاوه از بین می رود.
گفتنی است از ابتدای مهرماه تا کنون حدود ٣٨ هزار زائر پاکستانی عاشق آستان بوسی حرم ائمه اطهار و عتبات عالیات از مرز میرجاوه عازم کربلای معلی شده اند.
شایان ذکر است طی دو هفته گذشته ١٧ هزار و ٤٩٠ زائر پاکستانی، خدمات بهداشتی درمانی شامل واکسیناسیون فلج أطفال و معاینات پزشکی دریافت کرده اند.
پایانه مرزی میرجاوه در مجاورت شهر مرزی تفتان پاکستان قرار دارد که علاوه بر صادرات و واردات کالا در آن، مسافرین و توریست های مذهبی از آن تردد می کنند.

900

کد خبر: 865083

وب گردی

وب گردی