آیت الله علم الهدی: 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی آغاز ذلت آمریکا در جهان بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: ذلت امریکا در جهان از 13 آبان ماه و تسخیر لانه جاسوسی آن کشور در تهران به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز 13 آبان اظهار کرد: سه واقعه مهم در این روز، در سه دوره تاریخی به وقوع پیوست که در همه آنها سند دشمنی و عداوت آمریکا با مردم ایران و دین اسلام به ثبت رسید.
وی بیان کرد: واقعه اول به سال 1343 مربوط می شود که امام راحل با مصوبه شورای ملی مبنی بر حاکمیت 40 هزار مستشار آمریکایی بر سرنوشت مردم ایران مخالفت علنی کرده و اجازه ندادند این مصوبه به سرانجام برسد.
وی اظهار کرد: واقعه دوم مربوط به 13 آبان 1357 می شود که کشتار دانش آموزانی که برای اعتراض به سیاست های آمریکا در دانشگاه تهران تظاهرات کردند، رقم خورد.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: واقعه سوم مربوط به 13 آبان ماه سال 1358 می شود که سفارت آمریکا به عنوان جاسوسخانه آن کشور در تهران به تسخیر دانشجویان پیرو خط امام درآمد و اسناد مزدوران داخلی افشا شد و به تعبیر امام راحل انقلاب دوم در آن تاریخ شکل گرفت.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: از آن تاریخ 38 سال می گذرد و ذلت آمریکا از همان 13 آبان تا به امروز در جهان ادامه داشته و اقتدار آمریکا در حوزه نظامی و اقتصادی سال به سال ضعیف تر شده است.
وی بیان کرد: امروز فریاد مرگ بر آمریکا در تمام جهان طنین انداز شده و در همه کشورها پرچم آن کشور را آتش می زنند و رئیس جمهوری این کشور به عنوان منفورترین و نجس ترین فرد مورد هتک حرمت مردم جهان قرار گرفته است.
وی گفت: زمانی آمریکا با تقویت صهیونیست ها، 2 میلیون صهیونیست را بر اعراب مسلط کرد، اما امروز کار به جایی رسیده که صهیونیست ها در لبنان توسط اعراب مسلمان اسیر می شوند و تمام نقشه های آمریکا و صهیونیست ها در منطقه کشورهای اسلامی نقش بر آب شده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: امروز تقلا و لجن پراکنی رئیس جمهوری آمریکا از سر استیصال است و از ضعف در حوزه سیاسی و اقتصادی کارش به جایی رسیده که خود را در مقابل ایران به دیوانگی می زند تا بلکه بتواند امتیازی بگیرد.
آیت الله علم الهدی از مسئولان خواست در شرایطی که نظام مقدس جمهوری اسلامی با خون هزاران شهید به ثمر و آمریکا به استیصال رسیده است و ایران پیروز منطقه و آمریکا مغلوب آن است، وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشند و از واردات بی رویه و قاچاق کالا جلوگیری کنند.

کد خبر: 865154

وب گردی

وب گردی