ارزنده: کارگر مجموعه انقلاب هم  می تواند پاداش ها را تقسیم کند/ فدراسیون می گوید همینه که هست!/ کباب کوبیده فدراسیون را به میز می کوبیدی، شیشه میز خرد می شد! /  اسم من که می آید، کیهانی فرار می کند!

رکورددار پرش طول ایران در غرفه ایسکانیوز در نمایشگاه مطبوعات حاضر شد و به انتقاد از مدیریت کنونی فدراسیون و شرایط دو و میدانی کاران پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، محمد ارزنده، رکورددار پرش طول ایران با حضور در غرفه ایسکانیوز واقع در نمایشگاه مطبوعات، درباره این نمایشگاه اظهار داشت: این اولین باری است که کلا به یک نمایشگاه آمده ام! ما مدام در حال تمرین هستیم و پیش از این هیچ گاه فرصت نکرده بودم به یک نمایشگاه بیایم.

وی با اشاره به وضعیت خود گفت: ما تمرینات خود را برای حضور پر قدرت در مسابقات قهرمانی آسیا آغاز کرده ایم که بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود. ان شاءالله بتوانم یک مدال خوشرنگ بگیرم.

رکورددار پرش طول ایران در خصوص انتقاد برخی از دو و میدانی کاران به قطع حقوق از سوی فدراسیون تصریح کرد: اصلا حقوقی در کار نیست. هر که بامش بیش، برفش بیشتر. هر کسی پول بیشتری داشت که بتواند تمرین کند و مدال بگیرد، پاداش دریافت می کند. همه هزینه ها هم که با خود ورزشکار است.

ارزنده خاطرنشان کرد: شما اگر به کارگر مجموعه انقلاب هم که هیچ سررشته ای از بحث مدیریتی ندارد، 500 میلیون تومان بدهید و بگویید به هر ورزشکاری که مدال طلا گرفت 50 میلیون، نقره 30 میلیون و برنز 20 میلیون پرداخت کن، می تواند این کار را انجام دهد. به ورزشکار هم که می گویند برو تمرین کن و مسابقه بده. سرآخر می گویند چه کسانی مدال گرفتند؟ همان کارگر هم می تواند این برنامه ریزی را انجام دهد و پاداش های تعیین شده را پرداخت کند، چه برسد به مدیریت کلان فدراسیون!

وی افزود: وقتی انتظار کسب مدال دارند، طبیعی است این سوال پیش بیاید که چه امکاناتی در اختیار ورزشکار قرار می دهند. جواب یک کلمه است: «هیچ»! وقتی از برگزاری اردو هم می پرسیم، این جواب را می شنویم: «همینه که هست! می خواهی بیا، نمی خواهی نیا.» مثل این می ماند که یک نفر را 5 سال سوار بنز کرده باشی و حالا او را سوار پراید کنی. وقتی هم می پرسیم من که بنز سوار بودم، چه شده حالا پراید به من می دهید؟ می گویند «آن زمان دیوانه بودم! کارم اشتباه بود و نباید این کار را انجام می دادم.» وضعیت بسیار خراب و حال و روز دو و میدانی بسیار بد است.

رکورددار پرش طول ایران در خصوص اینکه آیا انتخاب علی کفاشیان به سمت مشاور رئیس فدراسیون دو و میدانی می تواند به بهبود شرایط کمک کند، گفت: آقای کیهانی، حرف، حرف خودش است؛ چه آقای کفاشیان چیزی به او بگوید یا نگوید. آقای کفاشیان خودش گفت «من نمی توانم به فدراسیون بیایم. فقط به من زنگ بزن.» حالا شاید یک نکته هم به آقای کیهانی بگوید. آقای کفاشیان، مدیر کاربلدی است می داند آقای کیهانی چند مرده حلاج است. قطعا خودش را ضایع نمی کند و به فدراسیون دو و میدانی نمی رود که یک حرفی بزند و آقای کیهانی باز هم کار خودش را انجام دهد.

ارزنده ادامه داد: ان شاءالله دو و میدانی نابود شود و همه پی کار و زندگی خود برویم. این چه ورزشی است که ما انجام می دهیم. اگر به دنبال کارگری رفته بودیم، وضعیت خیلی بهتری داشتیم. ناشکر نیستم و خدا را شکر می کنم به خاطر جایگاهی که دارم ولی فدراسیون نباید سلیقه ای عمل کند. فدراسیون از یک نفر خوشش بیاید، به او بها می دهد و اگر از کسی خوشش نیاید، او را حذف می کند. باید یک برنامه مدون وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: اردوها را با اعمال شاقه برگزار می کنند. غذاهای بی کیفیتی می آوردند و وقتی اعتراض می کردیم، می گفتند «همینه که هست.» به ورزشکار کدام مملکت، کباب کوبیده را به عنوان غذای ورزشی می دهند؟ آن هم کوبیده ای که تنها 5 هزار تومان قیمت دارد! سال گذشته لیست غذای ورزشکاران المپیکی را به ما نشان دادند و گفتند از این فهرست، غذا انتخاب کنید. کوبیده 5 هزار تومان و کباب برگ 6 هزار تومان قیمت داشت! کدام کباب برگی 6 هزار تومان است؟! خورش قیمه 3 هزار تومانی می آوردند که لپه به زور در آن پیدا می شد، چه برسد به گوشت! این ها برای من سوال است. من سال گذشته 15 میلیون تومان برای خودم هزینه کردم.

رکورددار پرش طول ایران خاطرنشان کرد: ادعایی هم ندارم چون برای خودم هزینه کرده ام. می خواستم نتیجه بگیرم چرا که خوب تمرین کرده بودم و نیاز به تغذیه مناسب هم داشتم. فدراسیون می گوید از بهترین رستوران تهران، غذا تهیه می کنیم، در حالی که رستوران متعلق به یکی از همشهریان خودشان است. به خدا کباب کوبیده اش را به میز می کوبیدی، شیشه میز خرد می شد! این وضعیت برای المپیکی ها بود، چه برسد به ما که می خواهیم به مسابقات قهرمانی آسیا برویم و حتی تکلیف اردوهای مان مشخص نیست.

ارزنده تأکید کرد: البته من که در اردوها نخواهم بود. من باید از جیب مبارک هزینه کنم چون اسم من که می آید، آقای کیهانی فرار می کند! البته این نظر شخصی آقای کیهانی و لطف ایشان به ماست. خیلی خوب است که اسم یک نفر بیاید و دیگری از شنیدنش فرار کند و بگوید اسم فلانی را جلوی من نیاورید. ان شاءالله در فدراسیونش موفق باشد. تا الان هم خوش شانسی سوبله چوبله آورده است وگرنه کسی انتظار نداشت در مسابقات قهرمانی آسیا اینقدر مدال بیاورند.

وی در پایان گفت: ابتدا از مدال آوران تعریف و تمجید می کردند اما بعد که می خواستند حسن تفتیان را بکوبند، می گفتند «حواست باشد که هیچ کس از قهرمانان نامی صد متر آسیا به استقبال تو نیامد.» یا یک ورزشکار را بالا نبرید یا او را به زمین نزنید. از پیشرفت ها و مدال های شما در جایی که نیاز باشد، استفاده می کنند و در جای دیگری که به نفع شان باشد، با همان مدال ها شما را می کوبند. سیستم مدیریتی فدراسیون درست نیست. دیگر نمی دانم چه بگویم چون دلم بسیار پر است.

604

کد خبر: 865179

وب گردی

وب گردی