امام جمعه تبریز: استکبارستیزی مردم ایران اعتقادی و ملی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: استکبارستیزی و مبارزه با هرگونه مظاهر استعماری و استکباری مردم ایران اسلامی، مقوله ای اعتقادی و ملی است که هیچگاه خدشه دار نخواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به فرا رسیدن یوم الله 13 آبان و و روز مبارزه با استکبار جهانی، یادآور شد: کسانی که به دنبال زدودن خصیصه استکبارستیزی ملت آگاه و هوشیار ایران بوده و به بهانه های مختلف قصد کمرنگ کردن آنرا دارند، سخت در اشتباه هستند.
وی با تاکید بر اینکه مردم ایران در هر شرایطی استکبارستیز بوده و خواهند بود، 13 آبان را به دلیل حوادث مختلف این روز از ارزش و اهمیت خاصی برای ایرانیان دانست و اظهار کرد: این روز فراموشی ناشدنی در تاریخ ایران نشات گرفته از استکبارستیزی امام خمینی (ره) و پیروان آن امام بزرگ بود که در تاریخ ثبت و ضبط شد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: 13 آبان به مستضعفان جهان آموخت که می توان با استکبار جهانی مبارزه کرد و پیروز شد و فقط در برابر خدای متعال باید کرنش کرد و این روز بزرگ انقلاب اسلامی درس هایی بزرگ برای ملت های مختلف عالم داد.
وی با تاکید بر اینکه شرایط کنونی کشور تبیین و تشریح نامگذاری 13 آبان با عنوان روز مبارزه با استکبار را ضروری می کند، از آحاد ملت و به خصوص شخصیت ها و نهادهای تاثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی درخواست کرد در این زمینه کوشا باشند.
خطیب جمعه تبریز به 14 آبان روز فرهنگ عمومی نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع بااهمیت و مهم در ارکان جامعه تنها به حوزه های فرهنگی و اجتماعی تعلق ندارد و باید سایر بخش ها از جمله بخش های اقتصادی و سیاسی نیز از آن تاثیرپذیر باشند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: امسال که با عنوان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام رهبری تعیین شده است، باید فرهنگ سازی لازم و کافی برای تحقق این شعار مهم و تعیین کننده از سوی نهادهای فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی به ویژه رسانه های گروهی انجام بگیرد.
وی، ترویج مصرف کالاهای ایرانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را از مصادیق فرهنگ عمومی در حوزه های اقتصادی کشور برشمرد و یادآور شد: در این خصوص رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات و مسئولان اجرایی، قوه مقننه و قوه قضائیه نقش محوری دارند.
حجت الاسلام آل هاشم، تنها راه نجات کشور از شرایط بد اقتصادی را توجه به اقتصاد مقاومتی طبق فرموده های مقام معظم رهبری دانست و افزود: تکیه بر توان داخلی باید اصل اساسی در این زمینه باشد.

کد خبر: 865193

وب گردی

وب گردی