خدمات دیالیز و دندانپزشکی برای زائران اربعین در مرزها/استقرار بیمارستان مدرن سیار در مرز مهران

سرپرست سازمان اورژانس کشور تمهیدات ویژه اورژانس کشور برای برگزاری مراسم اربعین را تشریح کرد و گفت: ۸۰۰ دستگاه آمبولانس در مرزها مستقر شده است.

به گزارش ایسکانیوز دکتر پیرحسین کولیوند با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، به تمهیدات اورژانس برای برگزاری مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: برای اربعین ۸۰۰ دستگاه آمبولانس در مرزها مستقر شده‌اند.

وی افزود: از شهرهای اصلی تا نزدیک مرز هر ۱۰ کیلومتر یک آمبولانس و هر ۱۵ کیلومتر یک اتوبوس آمبولانس مستقر شده و از ۲۰ کیلومتری هر دو کیلومتر یک آمبولانس مستقر است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در خود مرزها بیمارستان سیار ویژه عمومی و درمانگاه داریم، گفت: متخصصان بهداشت و بیماری‌های واگیردار در این درمانگاه‌ها حضور دارند و امسال خدمات اورژانس دندانپزشکی را اضافه کردیم و خدمات اورژانس دیالیز هم ارائه می‌شود.

کولیوند افزود: بیمارستان‌های ثابت مرزی هم تجهیز و توسعه پیدا کرده‌اند و به علاوه آن پزشکان متخصص و فوق تخصص به این بیمارستان‌ها تزریق شده است. شش هزار نیرو به چهار دانشگاه اضافه کردیم که از جمله آنها می‌توان به پزشک، تکنسین، پرستار، پیراپزشک، رادیولوژیست و متخصص آزمایشگاه اشاره کرد. علاوه بر این متخصصان و فوق تخصص‌های ما در سایت‌های مرزی علاوه بر خدمت به زائرین، به اهالی آن منطقه نیز خدمت رایگان ارائه می‌دهند و این از برکت حرکت اربعین و طرح تحول سلامت است.

وی با بیان اینکه متخصصان ما در بیمارستان‌های کربلا و نجف نیز مستقر هستند، گفت: چهار قرارگاه بهداشت و درمان در عراق داریم و ۴۰ نفر از تیم بهداشت و متخصصان بیماری‌های واگیردار برای کنترل امور بهداشتی در آنجا حضور دارند و ۱۰۰ نفر از متخصصان فوریت‌های پزشکی نیز در عراق مستقر هستند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور ادامه داد: یک بیمارستان مدرن سیار در مرز مهران مستقر شده که دارای اتاق عمل، سی تی اسکن و بخش ویژه است. در کنار همه اقدامات اورژانس، هلال احمر نیز در مسیر حضور دارد.

وی در پایان گفت: متاسفانه بودجه‌ای برای این امر در نظر گرفته نشده است و اعتبار لازم از محل سایر منابع تامین شده است. از مجلس و دولت می خواهیم برای افزایش بودجه اورژانس به ویژه در ایام اربعین مساعدت کنند.

700

کد خبر: 865218

وب گردی

وب گردی