عباسی: اجازه حضور بانوان در مسابقات بین المللی انگیزه بسکتبالیست ها را بالا می برد

سرمربی تیم ملی بسکتبال زیر 16 سال دختران کشور گفت: اجازه حضور به بسکتبال کشورمان با پوشش اسلامی پس از 37 سال باعث انگیزه در بین بسکتبال های بانو کشورمان می شود.

پوران عباسی ، سرمربی تیم ملی بسکتبال زیر 16 سال دختران ایران با حضور در غرفه ایسکانیوز در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات گفت: خوشبختانه پس از 37 سال با حضورمان با پوشش اسلامی در رقابت های بین المللی توسط فدراسیون جهانی بسکتبال (fiba) موافقت شده باعث رشد انگیزه بسکتبالیست های بانو کشور جهت رسیدن به پیراهن تیم ملی بسکتبال می شود.

وی در مورد آینده بسکتبال بانوان ایران نیز افزود: آینده روشنی پیش رو بسکتبال بانوان ایران حواهد بود ، در زمان محرومیت از حضور در مسابقات بین المللی ، تمرینات و مسابقات بسکتبال در سطح ملی انجام می شد ولی نداشتن تجربه بین المللی مانع توسعه این کشور در سطح بانوان گشته بود ولی با حضور در مسابقات برون مرزی و افزایش تجربه به طور قطع حرف های زیادی در سطح بسکتبال آسیا در آینده نزدیک خواهیم داشت.

لازم به ذکر تیم بسکتبال دختران زیر 16 سال ایران موفق کسب مقام چهارم در مسابقات دسته دو آسیا و اقیانوسیه پس از 38 سال دوری از مسابقات بین المللی شد.

کد خبر: 865238

وب گردی

وب گردی