آلودگی هوا در استان لرستان به ۱۰ برابر حد مجاز رسید

معاون محیط‌زیست استان لرستان با بیان اینکه هوای استان لرستان در وضعیت" خطرناک" قرار گرفته است گفت: آلودگی هوا در استان لرستان به ۱۰ برابر حد مجاز رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز، الهام برنا در رابطه با وضعیت آلودگی هوای لرستان اظهار داشت: هم‌اکنون هوای شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، رومشکان در شرایط خطرناک قرار دارد به‌طوری‌که آلودگی در این شهرستان‌ها به 10 برابر حد مجاز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هوای شهرستان‌های دوره چگنی، خرم‌آباد و سلسله نیز در شرایط بسیار ناسالم قرارگرفته است، افزود: میزان آلودگی در این شهرستان‌ها نیز 5 برابر حد مجاز است.

معاون محیط‌زیست استان لرستان عنوان کرد: هوای شهرهای دورود، بروجرد وازنا در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد به‌طوری‌که آلودگی در این شهرستان‌ها نیز به چهار و نیم برابر حد مجاز رسیده است.

وی کانون این گرد و غبار را کشور عراق دانست و بیان کرد: امروز سی و نهمین روز آلاینده استان لرستان در سال 96 است.

برنا تصریح کرد: با توجه به آلودگی هوا مردم تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کرده و سفرهای غیرضروری در سطح شهر را کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد:به بیماران قلبی - تنفسی و مبتلایان به آسم توصیه می‌شود در فضاهای باز فعالیت نکنند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کنند.

معاون محیط‌زیست استان لرستان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: به مدیران مدارس و مهدهای کودک توصیه می‌شود کلیه فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی و کلیه مقاطع تحصیلی مدارس را حذف کنند.

901

کد خبر: 865252

وب گردی

وب گردی