لزوم ایجاد راهکار و ایده‌های جدید در جهت جذب دانشجویان نخبه

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد مجموعه‌های بین‌رشته‌ای متناسب با فضای اشتغال در اولویت کاری واحدها و مراکز دانشگاهی قرار گیرد و تمام تلاش خود را در جهت ایجاد راهکار و ایده‌های جدید در جهت جذب دانشجویان نخبه بکار گیرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد شیراز، دکتر علیرضا رهایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به کاهش داوطلبان ورود به دانشگاه و افزایش فضای رقابتی با توسعه مراکز آموزش عالی، گفت: در این فضای رقابتی باید از فرصت ها و برنامه های مدون، نظیر ساماندهی رشته ها و بهینه سازی تشکیلات، ایجاد رشته های جدید، خصوصاً مجموعه‌های بین‌رشته ای و مهارتی، حذف رشته های مشابه و موازی از واحدهای مجاور و توسعه رشته ها بر اساس طرح آمایش آموزشی بهره برد.

وی ادامه داد: ایجاد جاذبه برای پذیرش دانشجو، وضعیت خدمات آموزشی را بهبود می بخشد و در کنار آن ارتقاء کیفیت دروس و برگزاری دوره های بین المللی و نظم بخشیدن به امور جاری به خصوص در حوزه آموزشی به عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد.

دکتر رهایی خاطرنشان کرد: عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در سالهای اخیر به گونه ای بوده که با اعلام یک مرحله پذیرش اصلی و دو مرحله تکمیل ظرفیت غالب داوطلبان کنکور را جذب کرده است و همچنین چندین ‌بار اعلام ظرفیت به اعتبار دانشگاه نیز صدمه می‌زند و ضمناً این نکته را نباید فراموش کرد که میزان علاقه به ادامه تحصیل خصوصاً در مقاطع تحصیلات تکمیلی به دلیل فقدان بازار کار مناسب کاهش یافته است.

وی خواستار ایجاد تحول نو و جدید در بحث آموزش شد و تصریح کرد: باید متناسب با فضای اشتغال حال حاضر کشور در صدد ایجاد رشته‌های باشیم که جذب حداکثری را داشته باشد و در کنار آن باید به دنبال راهکارها و ایده‌های جدید جهت جذب دانشجویان نخبه و با استعداد باشیم.

جلسه شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی با محوریت بررسی وضع هرم اعضای هیأت علمی و استادن حق‌التدریس، بررسی رشته‌های موجود، جابجایی آزمون، نحوه بکارگیری اعضای هیأت علمی بازنشسته، قاعده‌مندی حق جذب هیأت علمی و کسر موظفی استادن و جابجایی در طرح تعاون در دو نوبت صبح و عصر با حضورمعاون آموزشی دانشگاه و رؤسا و معاونین واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس برگزار شد و با پرسش و پاسخ به کار خود پایان داد.

دکتر علیرضا رهایی به همراه دکتر محمدکاظم کاوه پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و دیگر مسئولان قبل از شرکت در نشست مشترک معاونین آموزشی و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، با حضور بر سر مزار شهدای گمنام و نثار فاتحه، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند .

کد خبر: 865301

وب گردی

وب گردی