مرز خسروی همچنان در انتظار بازگشایی

فرماندار قصر شیرین گفت: با توجه به اینکه زمان زیادی به اربعین نمانده است خیلی امیدوار نیستم که عراق در چند روز باقی مانده با بازگشایی مرز خسروی موافقت کند.

فرامرز اکبری فرماندار قصر شیرین با اشاره به آخرین وضعیت از بازگشایی مرز خسروی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: مرز خسروی به علت شرایط خاص داخلی کشور عراق همچنان بسته است و تلاش ها و پیگیری ها در وزارت کشور،وزارت امور خارجه ، سفیرمان در بغداد و استاندار کرمانشاه و در سطح ملی برای بازگشایی مرز خسروی در حال انجام است.

وی افزود : در حال حاضر زائری از اسلام آباد به این سمت نمی آید چون کرمانشاه تا اسلام آباد زائرانی که می آیند از ورودی استان ما تا اسلام آباد مسیر مشترک بین مهران و خسروی از اسلام اباد دو شاخه می شود که یک جاده می رود سمت ایلام یک جاده هم می رود به سمت قصر شیرین و هیچ زائری از این قسمت عبور نمی کند.

اکبری در ادامه گفت: ما در آمادگی کامل بسر می بریم و زیر ساخت ها مهیاست،تیم هایی که تعبیه شدند در جای خود هستند و همچنان امیدواریم که حداقل برای مدت باقی مانده مرز باز شود .

فرماندار قصر شیرین در پایان تصریح کرد: استان های معین مرز خسروی همچنان پا برجا برای ارائه خدمات هستند و تنها موکبی که برای استان قزوین بود و به صورت داوطلبانه برای ارائه خدمات آمده بودند جمع شده است. هم چنین بقیه موکب هایی که برای استانهای معین هستند لوازم خود و نذوراتی دارند که باید در همان مسیر مصرف شود و اگر بماند ممکن است فاسد بشود.

وی گفت: موکب ها همچنان پابرجا هستند تا در صورت بازگشایی مرز ارائه خدمات کنند.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 865427

وب گردی

وب گردی