اخذ آبونمان از مشترکان گاز خلاف نبود/ ۹۰۰ میلیارد تومان از درآمد دولت کاسته شد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه اخذ آبونمان از اوایل انقلاب بوده است گفت: خلاف قانون نبوده اما با بخشنامه دیوان عدالت اداری مبنی برحذف آبونمان گاز حدود ۹۰۰ میلیارد تومان از درآمد دولت کاسته شد.

حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در خصوص مبلغ حذف آبونمان از قبوض گاز گفت: این مبلغ برای هر خانواده‌ حدود ۳ هزار تومان در ماه است که در مجموع حدود۹۰۰ میلیارد تومان در سال می شود.

او تصریح کرد: به ازای هر مترمکعب گاز ما مبلغی را دریافت می کردیم که از بودجه دولت کم شده است و در سازمان برنامه و بودجه برای بودجه سال ۹۷ دولت باید این موضوع را روشن کند. شرکت گاز در تمام کارهای ذینفع هم برای دولت کار کرده و هم برای هدفمندی یارانه ها. بنابراین در اجرای پروژه یک منبع بند(ق) و یک منبع عوارض گاز به ازای هر مترمکعب ۱۰ درصد می گرفت و پروژه ها را اجرا می کرد و اجرای پروژه نیز نه در خطوط اصلی بلکه در شبکه های شهری و روستایی انجام می شد.

عراقی در پاسخ به این سوال که آبونمانی که شرکت گاز از مشترکان دریافت می کرد آیا خلاف بوده یا نه گفت: این موضوع خلاف نبوده است و از اول انقلاب دریافت می شد. بخشنامه ای که دولت قبل داده بود خلاف قانون بود و زمانی که هدفمندی یارانه ها شکل می گیرد این موضوع حذف می شود که غیرقانونی است و بعد از ابداع هم غیرقانونیبود بنابراین دیوان عدالت اداری آن را حذف کرده است.

403

کد خبر: 865461

وب گردی

وب گردی