جوانان در 13 آبان با اراده ای بزرگ در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند

رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است سپاه پاسداران، حزب‌الله لبنان و مقاومت در عراق و سوریه بازوان توانمند انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سما، آیین گرامیداشت یوم الله 13 آبان با حضور دکتر زرهانی معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما، مجتبی معظمی سرپرست حوزه ریاست و مدیر کل حراست، غلامرضا یمینی مدیر امور مدارس، سیده زهرا حسینی مدیر امور فرهنگی و علیرضا آزادبر معاون سما تهران در دبیرستان دوره دوم متوسطه پسرانه سما 2 برگزار شد.

دکتر زرهانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع پرشور دانش آموزان، جوانان هر کشور را سرمایه اصلی آن کشور دانست و گفت:«مغزهای متفکر، دل های پاک، چشمان بینا و دستان توانا سرمایه های اصلی این کشور هستند.»

وی با اشاره به اینکه دستان خداوند متعال، امام زمان(عج) و رهبری معظم بر شانه های جوانان ماست، این امر را دلیل اصلی استقامت در مقابل استعمار دانست.

ریاست سازمان سما با یادآوری خاطرات تاسف بار دوره شاهنشاهی و استبداد حاکم بر آن دوران، آزادی، امنیت و ثبات امروز را هدیه ای از امام خمینی رهبر کبیرانقلاب اسلامی و جوانان برومند انقلاب برشمرد.

معاون دانشگاه ادامه داد: «جوانان در 13 آبان با اراده ای بزرگ در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند و با یاری خداوند و رهبری امام خمینی (ره) و همراهی ملت شریف ایران توانستند سد امپریالیسم و سفاکی را درهم بشکنند.»

دکتر زرهانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت نیاز به هویت اسلامی و ایرانی برای جوانان ما در دنیای امروز، سپاه پاسداران را شجره طیبه انقلاب اسلامی دانست و آزادی امروز و خروج از سلطه استکبار جهانی را را ارمغان تلاش این نهاد انقلابی عنوان کرد.

وی با تبریک مجدد روز دانش آموزان به دانش آموزان، معلمان و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت بر کسب دانایی و توانایی در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزیدن دوستان خوب و صالح و حفظ ارتباط با آنها و داشتن اهداف بلند توسط دانش آموزان تاکید کرد.

ریاست سازمان سما با مرور برخی خاطرات خود از دوران جنگ تحمیلی، تنها راه ایستادگی در مقابل دشمن بعثی را رهبری امام خمینی (ره)، استعانت مردم از خداوند متعال و ایمان قلبی آنها دانست و گفت:«ما می توانیم سرنوشت خودمان را تغییر دهیم، شما جوانان امروز فرصت خوبی برای خودسازی و ایران سازی دارید.»

سپس مرادی مدیر دبیرستان سما 2 پسران با ارائه گزارش مختصری از فعالیت ها و موفقیت های دانش آموزان این مدرسه، از 3 نفر از معلمان و برخی از دانش آموزان برگزیده با حضور دکتر زرهانی و مدیران حوزه ستادی قدردانی کرد.

اجرای سرود ویژه سپاه پاسداران و نمایش توسط دانش آموزان، بازدید از بخش های مختلف مدرسه ازجمله کارگاه ها، آزمایشگاه و گلخانه توسط مدیران سازمان از دیگر برنامه های جانبی مراسم امروز بود.

در خاتمه دکتر زرهانی با شرکت و همراهی دانش آموزان در مسابقه طناب کشی بر صمیمت این مراسم افزود.

کد خبر: 865467

وب گردی

وب گردی