دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران را به یک دانشگاه حل مسئله تبدیل خواهیم کرد

آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست دانشگاه آزاد استان تهران و واحد تهران مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد تهران مرکزی، دکتر محمد مهدی طهرانچی در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: تحریم‌ها هرگز نتوانسته در رشد و گسترش علمی ایران تاثیر داشته باشد.

وی با اشاره به چاپ مقاله ای باعنوان «رژه بزرگ ایرانیان» که در سال 2005 در مجله نیچر (nature ) به چاپ رسید، گفت: یکی از سردبیران اروپایی مجله نیچر در سفری به ایران، تحقیقاتی از پیشینه و وضعیت کنونی علمی ایران داشت و نتیجه آن را در قالب یک مقاله بصورت ذیل آورده است: «تعالی علمی در ایران در حال بازسازی دوباره است و ایرانیان می دانند چه کسانی هستند و از سابقه تمدن و علمی شان به خوبی آگاه هستند. رهبر معنوی ایران (مقام معظم رهبری) به مردم کشورش فرمان داده است در همه ابعاد دانش کار کنند و مطالبات علمی داشته باشند که این مطالبات موجب پیشرفت علمی کشور ایران است.»

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران را به یک مدل با یک برنامه مشخص و به یک دانشگاه حل مسئله تبدیل خواهیم کرد.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه با داشتن یک دانشگاه نوآور، تبدیل به یک سازمان حل مسئله می شویم، افزود: تمامی امور اعم از فرهنگی، فعالیت های آموزشی، مسائل پژوهشی و دنیای فناوری را با یک سازماندهی کلی و سپس با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت ساختار و سیستم یک دانشگاه نوآور یا همان سازمان حل مسئله در متن دانشگاه فرهنگ سازی می کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه گاهی در عرصه های مختلف از کمبود دانش لطمه می خوریم، افزود: در رویکرد جدید، دانشگاه را از یک سازمان آموزشی به یک سازمان حل مساله تبدیل می نمائیم و جوانانی را تربیت خواهیم کرد که بتوانند در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی افکار سازنده و دستان کارآمدی برای خود و کشورشان داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما با نوآوری در آموزش سعی خواهیم کرد در یک فرایند حل مساله دانشجویانی را تربیت نماییم تا در این سرای علم و عمل کارآمد و توانمند باشند.

طهرانچی با بیان اینکه در اصول موضوعه تغییر در دانشگاه آزاد اسلامی، منویات رهبری را مدنظر قرار می دهیم، گفت: ‌تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال، جهت گیری علمی،‌ نیازسنجی علمی و سرمایه گذاری بر دانش مورد نیاز کشور، عدم کاهش سرعت پیشرفت علمی کشور و برنامه ریزی و حرکت دانشگاه در جهت نقش آفرینی برای ایجاد تمدن اسلامی 5 اصلی است که برگرفته از منویات رهبری است و ما نیز آن را مدنظر قرار می دهیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا حذف شدنی نیست، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه دنیا از حیث داشتن جمعیت علمی حذف نمی شود ولیکن باید تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و به تغییر و تحول سازمانی در ابعاد مختلف بیاندیشیم. جمهوری اسلامی ایران در یک دهه در کنار کشورهایی مثل ،هند، اندونزی و ... که جزء کشورهای نوظهور اقتصادی دنیا مطرح هستند، توانست جز پنج کشور توسعه علم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علی گل محمدی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران جنوب نیز در سخنانی ضمن عرض تسلیت ماه محرم و صفراظهار کرد: من معتقدم در حیطه مدیریت مراقب نفسانیات به ویژه "کبر و غرور" باشیم که موجب غفلت خواهد شد.

دکتر بهروز دانشیان سرپرست سابق واحد تهران جنوب در این مراسم با تاکید بر وحدت بین تمامی عناصر دانشگاه از کارکنان و استادان واحد تهران جنوب خواست با وحدت و مودت در امور و توام با رضایت خداوند موجب رشد و ترقی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب شوید.

دکتر جواد علمایی سرپرست جدید واحد تهران جنوب در سخنانی ضمن قدردانی از مدیران اسبق و سابق واحد تهران جنوب اظهار کرد: ما با قدردانی از مسئولان گذشته و ادامه راهشان در جهت ارتقا و پیشرفت دانشگاه، مدل جدید تغییر و تحول را نیز در واحد تهران جنوب نهادینه خواهیم کرد. در یک ساختار سیستمی با انتخاب افرادی مورد اعتماد در راس امور حرکت رو به جلو خواهیم داشت.

گفتنی است در پایان این مراسم، از دکتر بهروز دانشیان سرپرست سابق واحد تهران جنوب تقدیر به عمل آمد و همچنین حکم دکتر جواد علمایی سرپرست جدید واحد تهران جنوب قرائت شد.

کد خبر: 865505

وب گردی

وب گردی